مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا برای احیاء برجام در حال انجام است

0
93


|


۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ۱۹:۰۰:۲۲

|

|


جواد آرین منش، نماینده سابق مجلس تاکید کرد:

ورود برخی کشورهای حوزه خلیج فارس به موضوع مذاکرات


نماینده ساق مجلس با بیان این که «احیای برجام برای ما یک فرصت است و نباید از این فرصت عبور کنیم»، گفت: گفته‌ می‌شود اکنون به صورت غیرمستقیم با آمریکایی‌ها مذاکراتی در انجام است. اخیرا هم برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس به موضوع مذاکرات احیای برجام ورود کرده‌اند تا شرایطی مهیا شود که مذاکرات از سرگرفته شود و احیانا به نتیجه برسد.


مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا برای احیاء برجام در حال انجام است


|


۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ۱۹:۰۰:۲۲

جواد آرین‌منش، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، گفت: گفته‌ می‌شود اکنون به صورت غیرمستقیم با آمریکایی‌ها مذاکراتی در انجام است. اخیرا هم برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس به موضوع مذاکرات احیای برجام ورود کرده‌اند تا شرایطی مهیا شود که مذاکرات از سرگرفته شود و احیانا به نتیجه برسد. به هر حال احیای برجام برای ما یک فرصت است تا بتوانیم منافع ملی مردم را محقق کنیم و نباید از این فرصت عبور کنیم.

به گزارش نامه نیوز، مهمترین بخش‌های این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

  • بخشی از مشکلات ما در حوزه سیاست خارجی حتما به دشمنان برمی‌گردد اما بخشی هم به نوع ارتباط خودمان با دنیا مربوط است. گاهی پیش می‌آید که ما دور خود حصار می‌کشیم و ارتباطمان را با دنیا محدود می‌کنیم. اکنون شرایطی به وجود آمده است که فقط با دو کشور مهم یعنی روسیه و چین و چند کشور منطقه‌ای ارتباط داریم در صورتی که در دهه‌های ۶۰ و ۶۶۰ اقتصاد ما به ۴۰کشور دنیا متصل بود. تحرک وزارت خارجه در زمینه ارتباط‌گیری با کشورهای مختلف کم است و همین می‌شود که در انزوا قرار می‌گیریم که نتیجه چنین شرایطی نابسمانی اقتصاد و مشکلات عدیده دیگر می‌شود.
  • شرایط دنیا به گونه‌ای است که کشورهای زیادی علیه ما منسجم شده‌اند و برای اولین بار بود که به کنفرانس مونیخ دعوت نشدیم. به یاد داریم در همین نشست مونیخ آقای ظریف حاضر شد و چه قدر از منافع ایران و جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد. من نمی‌گویم تقصیر ماست که دعوت نشدیم و نمی‌گویم مقصر ماییم که دشمنان دشمنی می‌کنند اما با استفاده از ابزار دیپلماسی می‌شد جلوی دشمنی بدخواهان را گرفت.
  • به نظرم اگر در حوزه سیاست خارجی تجدید نظر نکنیم، وضعیت روزبه‌روز بدتر می‌شود. باید نگاه بدبینی به کشورهای مختلف را از روی چشمانمان برداریم. در عرصه سیاست خارجی و روابط اقتصادی در عرصه بین‌المللی باید با کشورهای مختلفی ارتباط داشته باشیم.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید