آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلا از ساعت ۱۱ فردا ۲ اسفند / رییس بانک مرکزی: تامین ارز کالاهای اساسی و تجهیزات پزشکی را با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان انجام می‌دهیم / تامین ارز ۶۸ قلم خدمات نیز انجام می‌شود

0
81


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلا از فردا (سه‌شنبه)، گفت: همه نیازهای ارزی خدماتی مردم در سامانه مبادله ارز و طلا تامین می‌شود.

به گزارش «انتخاب»، «محمدرضا فرزین» در یک برنامه تلویزیونی از آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلا از فردا (سه‌شنبه) ساعت ۱۱ خبر داد و اظهار داشت: تامین ارز کالاهای اساسی و تجهیزات پزشکی و سایر نیازها را با ارز ۲۸۵۰۰ تومان ادامه می‌دهیم.

وی افزود: ارز کالاهای اساسی را از محل فروش ارز حاصل از فروش نفت، میعانات گازی تامین خواهیم کرد.

رییس کل بانک مرکزی گفت: در مساله ارز خدماتی باید روش تامین متفاوت باشد و در بانک مرکزی تلاش کردیم ۶۸ قلم خدمات را شناسایی کنیم تا تامین ارز آن انجام شود.

فرزین بیان کرد: ارز خدماتی، ارزی است که به صورت اسکناس به متقاضیان داده می‌شود و شامل ارز مسافرتی، پزشکی، دانشجویی و موارد دیگر است که باید تامین شود و برای تامین آنها سامانه‌هایی دیده شده که مردم می‌توانند به آن مراجعه و نیازهای ارزی خود را اعلام و تامین کنند.

وی توضیح داد: مستندات ارائه شده توسط متقاضی در دستگاه مربوطه بررسی می‌شود و در صورت تایید ارز تایید شده توسط بانک مرکزی تامین می‌شود.

فرزین گفت: بانک مرکزی در شرایط کنونی تلاش می‌کند که از تمام آموزه‌ها و تجربه‌های گذشته کشور در حوزه ارزی استفاده کند و نوسانات را به حداقل برساند و ثبات را در کشور برقرار کند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید