اطلاع رسانی بانک ملی ایران درباره فروش ارز مسافرتی هوایی

0
87


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به صورت اسکناس یک بار در سال برای مسافران هوایی و حداکثر به میزان ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزهای مجاز صورت می گیرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، پیرو دستورالعمل‌ اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دستورالعمل فروش ارز مسافرتی هوایی توسط این بانک به شعب ارزی آن ابلاغ شد.

بر اساس این دستورالعمل، در حال حاضر مبلغ قابل پرداخت ارز مسافرتی حداکثر ۵۰۰ دلار آمریکا است و شعب ارزی پس از دریافت و کنترل مدارک مورد نیاز شامل اصل گذرنامه، بلیت هوایی اعم از یکسره یا دوسره (کاغذی یا الکترونیکی)، رسید پرداخت عوارض خروج از کشور پس از ثبت اطلاعات در سامانه نظارت ارز (سنا) با انتخاب سرفصل ارز مسافرتی هوایی (غیر از عمره مفرده و عتبات عالیات) و اخذ شماره پیگیری از سامانه یاد شده از طریق سامانه ارزی ملی (سام) نسبت به فروش ارز اقدام می کنند.

اطلاعات فروش ارز در دو نسخه تحت عنوان رسید مشتری و رسید بانک چاپ می‌شود و سپس مشتری می تواند همراه این رسید (حواله ارزی) با مراجعه به باجه‌های بانک (پس از باجه کنترل گذرنامه) مستقر در فرودگاه های بین المللی نسبت به دریافت ارز خود اقدام کنند.

فروش ارز به افراد با سن قانونی کمتر از ۵ سال و ایرانیان مقیم خارج از کشور مجاز نیست و فروش ارز مسافرتی حداکثر از هفت روز کاری قبل از تاریخ پرواز مندرج در بلیت مسافران امکان پذیر است.

در حال حاضر فروش ارز به مسافرانی که از طریق فرودگاه های امام خمینی (ره)، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، ارومیه و اهواز به خارج از کشور سفر می کنند، امکان پذیر است.

فروش ارز مسافرتی زمینی، ریلی، دریایی، نحوه ثبت اطلاعات افراد زیر ۱۸ سال در سامانه نظارت ارز (سنا) و همچنین شیوه فروش ارز از طریق پیام رسان بله پس از بررسی‌های لازم متعاقبا اعلام خواهد شد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید