جام اول سال را امشب توزیع می‌کنند!

0
76



کد خبر : ۱۸۷۲۵۰۶ |
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۰ |
۱٫۹K بازدید |

۰
دیدگاه

یونایتد–نیوکاسل؛ فینال جام اتحادیه انگلیس


او می‌خواهد اولین مربی انگلیس بعد از فصل ۰۴-۲۰۰۳ باشد که یک قهرمانی در این جام را تجربه می‌کند

جام اول سال را امشب توزیع می‌کنند!

به گزارش ورزش سه، امشب ساعت ۲۰:۳۰ نبرد برای کسب اولین جام فوتبال انگلیس در ورزشگاه ومبلی بین دو تیم نیوکاسل و منچستریونایتد آغاز می‌شود، دو تیمی که به دنبال کسب جام اتحادیه انگلیس و پایان دادن به ناکامی طولانی مدت‌شان در کسب جام هستند. شیاطین سرخ در مرحله نیمه نهایی در مجموع دو بازی با نتیجه ۵-۰ از سد ناتینگهام فارست گذشت و شاگردان ادی هاو در تیم نیوکاسل با پیروزی در مجموع ۳-۱ مقابل ساوتهمپتون حضور خود در فینال را رقم زدند.
منچستریونایتد؛ در مسیر درست
اریک تن هاخ هنوز مسیری طولانی و سخت را برای بازسازی منچستریونایتد و بازگرداندن این تیم به روزهای پرافتخار گذشته دارد. با این حال شکست دادن بارسلونا در لیگ اروپا و کسب یک جام چند روز بعد از آن پیروزی می‌تواند یک قدم بزرگ در مسیر درستی باشد که این مربی هلندی برای یونایتد انتخاب کرده است. شیاطین سرخ در راه رسیدن به فینال تیم‌های استون ویلا، ‌برنلی، ‌چارلتون و ناتینگهام فارست را کنار زدند و حالا در آستانه کسب اولین جام خانگی از فصل ۱۸-۲۰۱۷ هستند. یونایتدی‌ها البته در مسیر رسیدن به ومبلی خوش شانس هم بودند که به هیچ تیم بزرگی از فوتبال انگلیس در جام اتحادیه این فصل برخورد نکردند، هر چند که روند خوب این تیم در چند وقت اخیر باعث می‌شود کسی به شایستگی این تیم برای حضور در این فینال تردیدی نداشته باشد. زدن دست‌کم دوگل در همه دیدارهای این فصل جام اتحادیه و بسته نگه داشتن دروازه در چهار بازی آخر و همچنین داشتن شانس قهرمانی در چهار جام (لیگ، ‌حذفی، ‌اتحادیه و لیگ اروپا) باعث شده شیاطین سرخ در آستانه رقم زدن یک فصل خوب باشند. آنها در جام حذفی شانس دارند و در لیگ برتر انگلیس هم منتظر لغزش از سوی آرسنال و منچسترسیتی هستند. یونایتدی‌ها در ۹ بازی آخر خود در همه رقابت‌ها بدون شکست بوده‌اند و دست‌کم دو گل در هر کدام از ۱۰ بازی اخیر خود به ثمر رسانده‌اند. قرمزهای شهر منچستر برای دهمین بار در فینال جام اتحادیه حضور دارند که پنج مرتبه از ۹ حضور قبلی این تیم همراه بوده با کسب جام قهرمانی. بازی امشب یک نکته ویژه برای اریک تن هاخ هم دارد: بدون توجه به هر نتیجه‌ای که در این فینال رقم بخورد تن هاخ تبدیل می‌شود به اولین مربی هلندی که فینال جام اتحادیه انگلیس را تجربه می‌کند.
اتفاقاً تنها مربی هلندی که در فینال یکی از جام‌های حذفی فوتبال انگلیس حضور داشته و البته ناکام مانده، رود گولیت بود که در فصل ۱۹۹۹۸-۹۸ به عنوان سرمربی نیوکاسل مقابل منچستریونایتد در فینال جام حذفی با نتیجه ۲-۰ شکست خورد اما این بار آمار و ارقام به نفع اریک تن هاخ به نظر می‌رسد.

1803414

نیوکاسل، به دنبال اولین جام
از زمانی که سرمایه‌گذاران عربستانی با ثروت فراوان خود مالکیت نیوکاسل را در دست گرفتند آنها وارد بازار نقل و انتقالات شدند و خریدهایی انجام دادند که نه تنها با سیاست بازی جوانمردانه مالی یوفا همخوانی داشت بلکه با هوشمندی فراوان، باعث تحول چشمگیر این تیم شد و آنها را قعر جدول به یک تیم در حد مدعی قهرمانی تبدیل کرد. در این بین تلاش و عملکرد فوق‌العاده ادی هاو را به هیچ وجه نمی‌توان نادیده گرفت. نیوکاسل در مسیر رسیدن به فینال تیم‌های ترانمر راورز، بورنموث، کریستال پالاس، لسترسیتی و ساوتهمپتون را کنار زد تا برای این بار طی ۲۴ سال گذشته در فینال در ومبلی حضور داشته باشد. کلاغ‌ها به دنبال آن هستند که برای اولین بار در تاریخ خود قهرمانی در جام اتحادیه را به دست بیاورند.
با این حال، شاگردان در بدترین زمان ممکن دچار افت شده‌اند و روند نتایج این تیم در لیگ برتر انگلیس نزولی و ناامیدکننده شده است. آنها در چهار بازی اخیر خود نتوانسته‌اند برنده شوند و در آخرین بازی نیز مقابل لیورپول شکست خوردند هرچند که نیوکاسل در آن بازی ۱۰ نفره شد و با همان حال نیز موقعیت‌های خوبی برای گلزنی مقابل سرخ‌های آنفیلد داشت. روند هشت شکست متوالی در ومبلی برای کلاغ‌ها آماری ترسناک و ناامیدکننده است روندی که از بعد از قهرمانی آنها در جام حذفی در سال ۱۹۵۵ رقم خورده است. یکی از شکست‌های متوالی مقابل همین منچستریونایتد در فینال سال ۱۹۹۹ جام حذفی بود. پیروزی در بازی امشب می‌تواند برای نیوکاسل جرقه بزرگی برای موفقیت‌های آینده باشد. نیوکاسل البته تا همین جا هم کار بزرگی را رقم زده است و حالا هاو می‌خواهد اولین مربی انگلیس بعد از فصل ۰۴-۲۰۰۳ باشد که یک قهرمانی در این جام را تجربه می‌کند. استیو مک لارن در آن فصل توانست میدلزبورو را به قهرمانی برساند.

1758308

ترکیب احتمالی
منچستریونایتد: دخئا، وان بیساکا، واران، مارتینس، شاو، کاسمیرو، ‌فرد، آنتونی، فرناندس، سانچو، رشفورد
نیوکاسل: کاریوش، تریپیه، شار، بوتمن، ‌برن، ‌لانگستاف، ‌گیمارش، جولینتون، المیرون، ‌ویلسون، ‌سنت ماکسیمین



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید