دولت به این جمع بندی رسیده که باید آیین‌نامه مولد سازی را اصلاح کند

0
67


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رادیو گفت و گو: عضو كمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس درمورد نگرانی مردم در خصوص مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: این نگرانی مربوط به آیین‌نامه اجرایی مولدسازی‌هاست و دولت هم به این جمع‌بندی رسیده كه باید آیین‌نامه را اصلاح كند.

محسن زنگنه عضو كمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با برنامه زنده «گفتگوی اقتصادی» رادیو گفت‌وگو اظهار كرد: در این واقعیت كه دولت منابع زیاد غیرمولدی را در اختیار دارد هیچ شكی نیست.

وی افزود: رقم دارایی‌های غیرمولد دولت در سال ۱۳۹۹ حدود ۷ هزار همت بود كه این رقم قطعاً الان به دو تا سه برابر افزایش پیدا كرده و این منابع هم شامل ملك و زمین و چیزهایی بوده كه از دایره اقتصاد كشور خارج شده است.

عضو كمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس تصریح كرد: اصل مولدسازی به این معنا كه دارایی‌های غیرمولد دولت را مولد كرده و وارد عرصه اقتصادی كشور كنیم یك اصل درستی است و ما آن را به‌عنوان یكی از امور اصلاح ساختار بودجه‌ای كشور هم می‌دانیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سؤال كه آیا مولدسازی موجب پیشرفت امور در سازمان‌ها می‌شود یا یك عامل فرصت‌سوزی است گفت: این موضوع بستگی دارد كه منابع در كجا هزینه می‌شوند.

اگر این منابع برای حقوق و دستمزد و كسری بودجه دولت هزینه شود كه قطعاً بنده هم مخالفم چون عملاً از ثروت دولت كم و صرف امور جاری می‌شود؛ اما اگر صرف پروژه‌های عمرانی و یا تسهیلات‌دهی به شركت‌های تولیدی شود و ثروت و ارزش‌افزوده ایجاد كند یك امر مطلوب است و قطعاً هم می‌تواند به نفع كشور باشد.

وی با بیان اینكه میانگین پروژه‌های عمرانی به حدود ۱۰ سال می‌رسد اظهار كرد: این طولانی‌شدن، هزینه‌های پروژه و دولت را زیاد می‌كند و استهلاك ایجاد خواهد كرد.

عضو كمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس درمورد نگرانی مردم در خصوص مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: این نگرانی مربوط به آیین‌نامه اجرایی مولدسازی‌هاست؛ اینكه به یك عده خاصی اختیارات تام داده شود باتوجه‌به سوابق گذشته‌ای كه در كشور داشتیم نگران‌كننده است و به نظرم دولت هم به این جمع‌بندی رسیده كه باید آیین‌نامه را اصلاح كند و امكان نظارت سالم را بر این فرایندها اعمال كند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید