چه عواملی برروی قیمت موکت‌شویی تاثیرگذار است؟

0
68


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چه عواملی برروی قیمت موکت‌شویی تاثیرگذار است؟

موکت‌ها کفپوش بادوامی هستند که از دیرباز در منازل، ادارات، مساجد و… استفاده می‌شوند. این کفپوش‌ها از لحاظ جنس و رنگ تنوع بالایی دارند اما به سرعت گردوغبار را جذب می‌کنند؛ بنابراین منبع خوبی برای انتقال بیماری‌ها به انسان هستند. همچنین آلودگی و لکه‌هایی که روی موکت به وجود می‌آیند به‌راحتی از بین نمی‌روند و روی زیبایی محیط تأثیر بدی می‌گذارند. امروزه به دلیل صرفه‌جویی در مصرف آب و نبود فضای کافی برای شستشوی موکت‌ها، اکثر افراد از خدمات قالیشویی‌ها استفاده می‌کنند. اما هزینه موکت ‌شویی به چه عواملی بستگی دارد؟ تا انتهای این مقاله از قالیشویی توحید با ما همراه باشید.

چه عواملی در تعیین هزینه شستن موکت تأثیر می‌گذارند؟

شستشو به روش‌های نادرست و استفاده از مواد شوینده نامناسب باعث آسیب به بافت و رنگ موکت‌ها می‌شوند، بنابراین بهتر است این کار توسط افراد متخصص در این زمینه صورت گیرد. قالیشویی توحید یکی از قالیشویی‌های معتبر و با سابقه‌ایست که شما می‌توانید با شماره قالیشویی جهت سفارش تماس بگیرید. پارامترهایی که در تعیین قیمت تأثیر دارند، عبارتند از:

● نوع موکت

در پاسخ به سؤال افرادی که می‌گویند هزینه موکت ‌شویی به چه عواملی بستگی دارد؟ باید بگوییم که اولین پارامتر مؤثر در تعیین قیمت جنس و رنگ موکت است. این کفپوش‌ها انواع مختلفی دارند که روش شستشوی هرکدام با دیگری فرق می‌کند و عدم توجه به این موضوع باعث آسیب دیدن بافت آن‌ها می‌شود. در ادامه انواع موکت‌ها را بررسی می‌کنیم.

۱٫موکت نمدی

موکت‌های نمدی که اغلب در محیط‌های اداری، سینماها، منازل و محیط‌های پررفت و آمد مورد استفاده قرار می‌گیرند، از الیاف طبیعی یا مصنوعی تهیه می‌شوند و تنوع رنگ بالایی دارند. طول عمر این کفپوش‌ها بالاست و با شستشو رنگ آن‌ها آسیبی نمی‌بیند.

۲٫موکت کبریتی

موکت‌های کبریتی بافتی سخت و گره‌ای شکل با ضخامت کم دارند، تنوع رنگ این کفپوش‌ها بالاست اما به دلیل آسیب‌پذیر بودن بافت‌ها و پارگی باید با دقت و توسط نیروهای متخصص شسته شوند.

۳٫موکت چمن مصنوعی

این کفپوش‌ها بیشتر در سالن‌های ورزشی، تراس منازل و محیط‌های تفریحی هستند و شستشوی آن‌ها باید به روش مخصوص صورت گیرد.

۴٫موکت نقش‌دار

موکت‌های نقش‌دار از لحاظ جنس و رنگ تنوع بالایی دارند به همین‌خاطر به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب باید با نهایت دقت تمیز شوند.

تایل، نایلونی، الفین و… از دیگر نوع کفپوش‌ها هستند که در هزینه شستشو تأثیر می‌گذارند.

●  متراژ کفپوش

متراژ یکی‌دیگر از عواملی است که در تعیین هزینه موکت ‌شویی تأثیر داشته و براساس متر مربع حساب می‌شود.

● نوع مواد شوینده

نوع و مقدار مواد شوینده‌ای که برای هر متراژ موکت به‌ کار می‌رود در هزینه‌ها نقش دارند. برای مثال موکت‌های چمن مصنوعی برای شستشو، مواد شوینده مخصوص می‌خواهند. بنابراین این پارامتر هزینه را بالاتر می‌برد.

● دستگاه‌ها و تجهیزات

همانطور که گفتیم برای جلوگیری از بروز آسیب در بافت موکت‌ها بهتر است شستشوی آن‌ها توسط دستگاه‌ها و تجهیزات به روز و مخصوص صورت گیرد. این دستگاه‌ها عبارتند از دستگاه اسپری مکش، دستگاه بخار، دستگاه پولیشر همراه با مکنده صنعتی و دستگاه برسی.

●نحوه شستشو

وقتی می‌گوییم هزینه موکت ‌شویی به چه عواملی بستگی دارد، می‌توانیم نحوه شستشو را هم مدنظر قرار دهیم. چراکه علاوه‌بر روش‌های مکانیزه، برخی از افراد طرفدار روش‌هاس سنتی هستند که به مراتب هزینه کم‌تری در پی دارند.

● محل شستشو

امروزه خدمات موکت ‌شویی علاوه‌بر محیط قالیشویی در محل مورد نظر هم انجام می‌شود، در نتیجه این پارامتر در تعیین هزینه‌ها تأثیر بسیاری می‌گذارد چراکه شستشو موکت در منزل گران‌تر خواهد بود.

گاهی اوقات جابه‌جایی موکت‌ها به دلایل مختلفی چون متراژ زیاد، استفاده از چسب برای ثابت نگهداشتن آن‌ها، نبود وسیله نقلیه و… ممکن نیست و باید در همان مکان شسته شوند. در چنین شرایطی نیاز به نیروی متخصص، دستگاه‌های مخصوص و… است تا علاوه‌بر کفپوش‌ها، دیگر وسایل موجود در محیط دچار آسیب نشوند. بنابراین شما باید با یک قالیشویی که چنین خدماتی را ارائه می‌دهد، تماس بگیرید.

●هزینه حمل‌ونقل

برخی از قالیشویی‌ها از مشتری هزینه حمل‌ونقل را نمی‌گیرند و جابه‌جایی رایگان است، اما در برخی دیگر هزینه جابه‌جایی موکت‌ها براساس محل زندگی و میزان مسافتی که طی می‌شود محاسبه می‌شودد.

چه عواملی برروی قیمت موکت‌شویی تاثیرگذار است؟

چگونه یک موکت ‌شویی خوب انتخاب کنیم؟

خدمات موکت ‌شویی در داخل یا خارج از منزل توسط قالیشویی‌ها انجام می‌شود. حال که فهمیدیم هزینه موکت ‌شویی به چه عواملی بستگی دارد، از آنجایی که شستشوی نامناسب به بافت موکت‌ها آسیب می‌زند و در کاهش طول عمر آن‌ها تأثیر می‌گذارد، باید یک قالیشویی معتبر و مطمئن انتخاب کنید. البته این کار را می‌توانید از طریق پرس‌وجو از طریق دوستان و آشنایان، خواندن نظرات مشتریان در سایت یا صفحه شبکه اجتماعی قالیشویی موردنظر انجام دهید.

مورد دیگری که باید مدنظر داشته باشید، نوع خدمات و دستگاه‌های شرکت قالیشویی است. استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته و مدرن هیچ‌گونه آسیبی به موکت‌ها وارد نمی‌کنند. همچنین مجاز هستید در رابطه با مواد شوینده مصرفی سؤال بپرسید تا مطمئن شوید موادی که با نوع موکت شما سازگاری دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چه عواملی برروی قیمت موکت‌شویی تاثیرگذار است؟

نکات لازم هنگام سپردن و دریافت موکت از قالیشویی

چنانچه بخواهید موکت‌های خود را خارج از محیط بشویید، پس از انتخاب قالیشویی موردنظر باید از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوید و در صورتی که کفپوش‌ها دچار آسیب‌هایی چون سوختگی، پارگی و… هستند به نیروها اطلاع دهید، سپس حین جابه‌جایی فاکتور دریافت نمایید.

هنگام دریافت نیز باید چک کنید که رسید با موکت دریافتی مطابقت دارد چراکه ممکن است حین تحویل اشتباهی رخ دهد. همچنین باید اطمینان یابید که موکت‌ها به‌طور کامل خشک هستند و رطوبتی نداشته باشند.

راه‌های ثبت سفارش شستشوی موکت

جهت سفارش علاوه‌بر تماس با شماره قالیشویی موردنظر، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت رسمی آن شرکت درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

در پایان

 در این مقاله متوجه شدیم که هزینه موکت ‌شویی به چه عواملی بستگی دارد. از آنجایی که موکت‌ها به سرعت آلودگی‌ها را جذب می‌کنند، بهتر است شستشوی آن‌ها را به یک قالیشویی معتبر بسپارید تا این کار توسط نیروهای متخصص با دستگاه‌های مکانیزه صورت گیرد و به بافت موکت‌ها آسیبی وارد نشود. همچنین در صورتی که جابه‌جایی موکت‌ها ممکن نیست، می‌توانید با قالیشویی‌هایی که چنین خدماتی را در منزل انجام می‌دهند، تماس بگیرید.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید