اسکالونی مربی سال فیفا شد (عکس)

0
60



کد خبر : ۱۸۷۲۹۲۹ |
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۲۷ |
۳٫۱K بازدید |

۱
دیدگاه


سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین که این تیم را قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ کرد، جایزه بهترین مربی مراسم دِ بِست را دریافت کرد.

اسکالونی مربی سال فیفا شد (عکس)

به گزارش “ورزش سه”، مراسم بهترین‌های سال فیفا امشب در شهر پاریس در حال برگزاری است و لحظاتی پیش یکی از مهم‌ترین جوایز امسال به لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین رسید. او که تیمش را قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ کرد، در رقابت با دو رقیب سرشناس، جایزه بهترین مربی سال ۲۰۲۲ فیفا را به دست آورده و آن را از دستان فابیو کاپلو دریافت کرد.

دیدیه دشان، سرمربی فرانسه و ولید الرکراکی، سرمربی مراکش دو نفری بودند که با حذف نام آن‌ها، کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی و لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین به عنوان سه نامزد نهایی دریافت جایزه بهترین مربی سال معرفی شدند.

اسکالونی کمتر از دو ماه پیش، بزرگ‌ترین اتفاق فوتبالی خود را تجربه کرده و آرژانتین را برای اولین بار بعد از سال ۱۹۸۶ به مقام قهرمانی جام جهانی رساند. همین اتفاق بزرگ که سرمربی آرژانتین چند روز پیش گفت هنوز باورش نکرده، کافی بود تا او دو رقیب سرشناس خود را از پیش رو برداشته و بهترین مربی سال شود.

1806689

این مربی ۴۴ ساله قبل از پذیرفتن هدایت تیم ملی بزرگسالان آرژانتین، تنها به عنوان سرمربی در تیم زیر ۲۰ سال این کشور حضور یافته بود. او اما خیلی سریع پیشرفت کرد و در جام جهانی موفقیتی را برای تیم ملی کشورش رقم زد که خیلی از بزرگان از انجامش ناتوان بودند. فدراسیون فوتبال آرژانتین ساعاتی پیش قرارداد اسکالونی را تا جام جهانی بعدی تمدید کرد تا یک روز فراموش نشدنی را برای سرمربی البی سلسته شاهد باشیم.

سرمربی تیم ملی آرژانتین بعد از شنیدن نامش به عنوان برنده جایزه بهترین مربی سال، در حالی که سر از پا نمی‌شناخت ابتدا یک جشن کوتاه و با همسر و فرزندانش برپا کرده و سپس در طول مسیر لیونل مسی را هم در آغوش گرفته و سپس در سن حضور یافت. صحبت‌های اسکالونی در سن به تشکر او از اعضای تیم ملی آرژانتین و خانواده‌اش که او را به بهترین مربی جهان تبدیل کردند، اختصاص داشت.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید