بحران کنونی حاصل بی‌اعتمادی مردم است

0
71


|


۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ۱۶:۵۵:۳۹

|

|


دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی:



دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در بیانیه آخرین جلسه خود نسبت به بی‌اعتمادی مردم هشدار داد و بحران کنونی را حاصل بی‌اعتمادی مردم دانست.ب


بحران کنونی حاصل بی‌اعتمادی مردم است


|


۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ۱۶:۵۵:۳۹

 جلسه دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی عصر روز گذشته به ریاست آذر منصوری، دبیرکل و با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، در ابتدای این جلسه و پیش از ورود به دستور، منصوری گفت: متاسفانه شاهد عدم ثبات در تصمیم‌گیری و ناکارآمدی شدیدی در میان ارکان اجرایی حاکمیت هستیم که این موضوع باعث شده مردم روز به روز با تنگناهای بیشتری مواجه شوند. مشکلات معیشتی از یک‌سو و بحران‌های اجتماعی و امنیتی از سوی دیگر شرایط ناپایداری را رقم زده است و مع الاسف کمترین توجهی به توصیه دلسوزان و مشفقان نمی‌شود. 

 اعضای دفتر سیاسی حزب اتحاد سپس با بررسی موضوعات مهم روز به بحث و تبادل نظر پرداختند. مسمویت سریالی دانش‌آموزان در شهرهای مختلف یکی از موضوعات مورد بحث بود. دفتر سیاسی حزب اتحاد قویا از دستگاه‌های امنیتی می‌خواهد هرچه سریعتر عامل این اتفاقات نگران‌کننده را شناسایی کنند و دستگاه قضایی بدون مماشات با مرتکبین این جنایت علیه کودکان و نوجوانان برخورد کند. دفتر سیاسی حزب اتحاد بدون هرگونه پیش‌داوری درباره انگیزه عاملان این رخداد خواستار روشن شدن حقیقت است. در شرایطی که شکاف میان جامعه و حاکمیت به بالاترین سطح رسیده است هیچ چیز جز اطلاع‌رسانی صادقانه و دقیق به مردم فدرت اقناع‌سازی ندارد لذا لازم است در تمامی مراحل مردم در جریان امر قرار گیرند.

[✔️] دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت همچنین نسبت به بی‌ثباتی نرخ ارز در کشور و افزایش افسارگسیخته آن و بالتبع کاهش ارزش پول ملی هشدار داده و خواستار انحاذ تدابیری است که منشا و علت اصلی وقوع چنین مسائلی را برطرف نماید. روشن است تا زمانی که کشور در سیاست خارجی به ثبات نرسیده باشد و مبادلات تجاری تحت تحریم‌ها با هزینه‌های هنگفت مالی و سیاسی همراه باشد نمی‌توان انتظار آرامش در داخل داشت. 

اعضای دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت از مقامات تصمیم‌گیر در سطح کلان کشور می‌خواهند تا با درپیش گرفتن تنش‌زدایی و حصول توافق در برنامه‌ هسته‌ای نسبت به عادی سازی شرایط اقتصادی کشور اقدام کنند. 

در شرایطی که تمامی ارکان حاکمیت یکپارچه در اختیار یک جناح اقلیت قرار گرفته است آنها علی رغم وعده‌هایشان نه تنها نسبت به بهبود وضعیت اقدامی نکرده‌اند بلکه روز به روز برمشکلات مردم افزوده‌اند. پیش‌بینی این روزها کار سختی نبود و بارها و بارها خطر یکدست‌سازی حکومت و اثر آن برکارآمدی نظام هشدار داده شده بود اما متاسفانه به هیچ یک از هشدارها توجهی نشد.

 دیگر موضوع مورد بحث در جلسه دفتر سیاسی حزب اتحاد تحولات سیستان و بلوچستان بود. اعضا ضمن اعتراض به تداوم فضای امنیتی در این استان اعلام کردند لازم است حاکمیت نسبت به شایعات و اخبار نگران‌کننده‌ مربوط به فوت یک پزشک در بازداشت نیروی انتظامی سریعا شفاف‌سازی کرده و برای جلوگیری از بحران‌های احتمالی بعدی موضوع را اعلام و با خاطیان احتمالی برخورد نماید.

[✔️] دفتر سیاسی حزب اتحاد ضمن نگرانی نسبت به وصعیت این استان مجددا با تاکید بر راهکار گفتگو و تعامل سازنده نهادهای مسئول با فعالان مدنی و مذهبی برای حل اختلافات و به مسئولان یادآور شد.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید