تعیین مالیات یک درصدی برای خودرو‌های بالای ۳ میلیارد / مالیات «واحد‌های مسکونی» بالای ۲۰ میلیارد حذف شد / قالیباف: بند مربوط به مالیات باغ ویلاها را به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌دهیم تا ابهامات آن مرتفع شود / مالک شریعتی: قالیباف به روابط عمومی بگوید حکم خوب «مالیات بر خانه‌های لوکس» از افتخارات مجلس حذف شود

0
55


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمایندگان مجلس یک درصد مالیات سالیانه برای خودرو‌های لوکس در نظر گرفتند که شامل خودرو‌هایی با قیمت بیش از ۳ میلیارد تومان می‌شود.

به گزارش «انتخاب»، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه ۷ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند (خ) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بخش درآمدی بند (خ) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آن‌ها بیش از سی میلیارد (۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱%) می‌گردند.

در ادامه نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در حین بررسی بند «ذ» تبصره ۶ لایحه که به اخذ مالیات از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای بالای ۲۰ میلیارد باز می‌گشت با پیشنهاد محمدمهدی مفتح مبنی بر حذف واحدهای مسکونی موافقت کردند.

با موافقت نمایندگان با این پیشنهاد، عملا واحدهای مسکونی بالای ۲۰ میلیارد از پرداخت مالیات در سال آینده معاف شدند.

در ادامه محمد باقر قالیباف تصریح کرد: با حذف واحدهای مسکونی از این بند عملا ابهاماتی ایجاد شده است چرا که اکنون ویلاهای غیرمجاز مالیات نمی‌دهند و ما در اینجا با اخذ مالیات برای باغ ویلاهای مجاز عملا آنها را جریمه می‌کنیم از سوی دیگر در این مصوبه ذکر شده که در شهرهای بالای یکصد هزار نفر که اکثر باغ ویلاها در شهرهای کوچک هستند. این بند را به کمیسیون ارجاع می‌دهیم تا ابهامات آن مرتفع شود.

براساس جزء یک بند «ذ» تبصره ۶ که به کمیسیون ارجاع شد واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای مجاز با احتساب عرصه و اعیان و زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی – اداری و تجاری در محدوده شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت که ارز روز آنها بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال می‌باشد مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در ۱۰۰۰ می‌باشد.

انتقاد نماینده تهران به حذف مالیات بر خانه‌های لوکس در مجلس

مالک شریعتی در توییتر نوشت:

جناب آقای قالیباف! به روابط عمومی بفرمایید “مالیات بر خانه‌های لوکس” از افتخارات مجلس حذف شود. این حکم خوب که در لایحه دولت و گزارش کمیسیون تلفیق آمده بود، با موافقت! رییس سازمان برنامه و رئیس کمیسیون تلفیق حذف شد!



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید