قالیباف با ارجاع «مالیات از خانه‌ها و ویلا‌های لوکس» به کمیسیون تلفیق: ابهام داشت؛ در شرایطی که ویلا‌های غیرمجاز مالیات نمی‌دهند و تخریب نمی‌شوند می‌خواهیم از ویلا‌های مجاز مالیات بگیریم و آن‌ها را تنبیه کنیم

0
63


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خانه ملت: رئیس مجلس شورای اسلامی به جهت رفع ابهام، موضوع اخذ مالیات از خانه‌ها و ویلا‌های لوکس را به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور ارجاع داد.

محمدباقر قالیباف در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۷ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، بند (ذ) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ ارجاع داد.

لازم به ذکر است در جریان بررسی این بند، ابتدا نمایندگان، با اصلاح پیشنهادی محمدرضا صباغیان بافقی در ردیف ۱ تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با ۱۵۲ رأی موافق، ۶۳ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که براساس آن عبارت “واحد‌های مسکونی” در این ردیف حذف شد.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ارجاع این ردیف براساس ماده ۱۵۳ به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور برای بررسی بیشتر گفت: به نظر من با حذف عبارت “واحد‌های مسکونی” در این بند، ابهاماتی به وجود می‌آید. در شرایط کنونی ویلا‌های غیرمجاز مالیات نمی‌دهند و تخریب نمی‌شوند و از ویلا‌های مجازی که ساخته می‌شوند نیز مالیات می‌گیریم و به صورتی دیگر آن‌ها را مجازات و تنبیه می‌کنیم.

رئیس مجلس در این خصوص گفت: از طرف دیگر در بند (ذ) تبصره ۶ برای اخذ مالیات از ویلا‌ها قید جمعیتی ۱۰۰ هزار نفر آورده شده و این درحالی است که اغلب ویلا‌ها در شهر‌ها و محیط‌های بسیار کوچک هستند. از این رو با توجه به ابهامات مذکور بند مربوطه را به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌دهیم تا مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید