وزیر اقتصاد: نرخ‌ ارز در سامانه نیما دقیق نبود/ درباره فروش کالا با دلار آزاد، بازار پاسخ دهد؛ این موضوع به ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت مرتبط است

0
74


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: وزیر اقتصاد گفت: سامانه نیما شاخص دقیقی برای تعیین نرخ ارز نیست.

در حالی که وزیر اقتصاد تاکید دارد که نرخ دلار در بازار آزاد، کانال‌های تلگرامی و قمار واقعی نیست و نرخی که براساس آن تجارت و صادرات و ودارات انجام می‌شود، واقعیت اقتصاد کشور است اما همین امروز انواع کالا با نرخ دلار بیش از ۵۶ هزار تومانی در انواع بازار به فروش می‌رود و در حالی که وزیر اقتصاد مدعی است واقعیت اقتصاد ایران نرخ دلار ۴۲ هزار تومانی کشف شده در مرکز مبادله است اما واقعیتی که مردم با آن در بازار مواجه هستند خرید کالاهای مورد نیاز و اولیه با نرخ ۵۶ هزار تومانی است.

«محمد فرزین» رییس کل بانک مرکزی هم چند روز گذشته اذعان داشت که هر چند نرخ دلار در سامانه نیما ۱۷ درصد افزایش یافته اما افزایش قیمت کالا در بازار بیشتر بوده و اثر کنترل قیمت‌ها در سامانه نیما در بازار کالا ندیدیم.

«سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد در این باره اظهار داشت: سامانه نیما شاخص دقیقی برای تعیین نرخ ارز نیست و در تالار اول و دوم مرکز مبادله ارز نرخ‌های دقیق‌تری پیش‌بینی شده است.

وی در پاسخ به این سوال درباره واقعیت خرید انواع کالا در بازار با نرخ دلار آزاد اظهار داشت: این موضوع را از بازار پرسید و این موضوع به ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت مرتبط است.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید