پوتیاس، ویگمن و ارپس بهترین های سال فوتبال زنان

0
76



کد خبر : ۱۸۷۲۹۳۸ |
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۸ |
۱٫۳K بازدید |

۱
دیدگاه



بهترین های فوتبال زنان در سه بخش بازیکن، مربی و دروازه¬بان جوایز خود در مراسم دِ بِست امسال را دریافت کردند.

پوتیاس، ویگمن و ارپس بهترین های سال فوتبال زنان

به گزارش “ورزش سه”، الکسیا پوتیاس، ستاره اسپانیایی باشگاه بارسلونا که سال گذشته برنده  جایزه بهترین بازیکن زن جهان شده بود برای بار دوم این جایزه را به خود اختصاص داد.
او که به دلیل مصدومیت یورو ۲۰۲۲ را از دست داد، سال گذشته با وجود قهرمان نشدن بارسا در لیگ قهرمانان، عملکرد فردی خوبی در این مسابقات داشت و جایزه بهترین گلزن و بهترین بازیکن را به خود اختصاص داد.

1806725

ستاره اسپانیایی فوتبال زنان اسپانیا برای دریافت جایزه امسال، رقیب جدی‌ای به نام مت بث داشت که رهبر انگلیس در راه کسب مقام قهرمانی یورو ۲۰۲۲ بود و جایزه بهترین بازیکن و گلزن جام را هم به خود اختصاص داده بود. لنا اوبردورف، ستاره آینده دار باشگاه وولفسبورگ دیگر نامزد این بخش بود که مطابق انتظار شانسی برای کسب جایزه نداشت.

دومین جایزه مهم فوتبال زنان در سال جاری نیز به انگلیسی ها رسید. سارینا ویگمن، سرمربی تیم ملی زنان انگلیس که توانست تیمش را در یورو ۲۰۲۲ زنان به مقام قهرمانی برساند، با پشت سر گذاشتن دو رقیب سرسخت، جایزه بهترین مربی زن سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داد.

1806726

سونیا بومپاستور که لیون را قهرمان فرانسه و اروپا کرده بود به همراه پیا ساندهیگ، سرمربی سوئدی تیم ملی زنان برزیل که این تیم را قهرمان کوپا آمریکای زنان کرد، رقیبان ویگمن برای دریافت این جایزه بودند.

جایزه بهترین دروازه بان زن مراسم دِ بِست امسال نیز به ماری ارپس، دروازه بان ۲۹ ساله اهل انگلیس رسید. او که در عضویت باشگاه منچستریونایتد است جایزه خود را از دست دیدیه دروگبا، ستاره سابق باشگاه چلسی دریافت کرد.

1806729



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید