گفتند گارانتی بدهید ورزشکاران‌تان در یونان پناهنده نمی‌شوند!

0
76


|


۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ۱۴:۵۰:۰۰

|

|


پشت پرده عدم صدور ویزا برای شمشیربازان زن ایران در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:



رئیس فدراسیون شمشیربازی ایران در واکنش به عدم صدور ویزا برای دختران شمشیرباز ایران توسط کشور یونان توضیحاتی ارائه کرد.


گفتند گارانتی بدهید ورزشکاران‌تان در یونان پناهنده نمی‌شوند!/ می‌خواهند با این کارها در ورزش ایران معترض‌سازی کنند!


|


۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ۱۴:۵۰:۰۰

علیرضا پورسلمان، رئیس فدراسیون شمشیربازی در رابطه با عدم صدور ویزا برای تیم ملی زنان ایران از سوی کشور یونان برای حضور در مسابقات جام جهانی عنوان کرد که طرف یونانی نگران بود ورزشکاران ما بخواهند در یونان پناهنده شوند و بابت این مساله گارانتی می‌خواست!

به گزارش اعتمادآنلاین، صبح امروز اعلام شد تیم ملی شمشیربازی زنان ایران به دلیل عدم صدور ویزا توسط کشور یونان از حضور در مسابقات جام جهانی بازماند.

علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی که کمتر از یک ماه پیش به این سمت رسید در رابطه با این اتفاق در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار کرد: «ما کاملا سر وقت مقرر دعوت‌نامه را از فدراسیون یونان اخذ کردیم. در ادامه فدراسیون یونان هم مکاتبات لازم را با سفارت یونان در تهران انجام داد. آنچه که ما در آخرین لحظه برداشت کردیم این بود که آنها گفتند ممکن است بچه‌های ایران بخواهند در یونان بمانند. یعنی گفتند باید گارانتی بدهید و از این داستان‌ها. نهایتا هم ویزا را صادر نکردند.»

او در پاسخ به این سوال که یعنی یونانی‌ها تصور می‌کردند ورزشکاران ایرانی ممکن است در یونان پناهنده شوند؟ پاسخ داد: «این فهوای حرف‌های آنها بود. این اتفاق در حالی رخ داد که کمیته روابط بین‌الملل وزارت‌خانه هم خیلی تلاش کردند. مکاتباتی هم از طریق وزارتخانه امورخارجه انجام شد. حتی با فدراسیون یونان هم مکاتباتی با زبان یونانی صورت گرفت و آنها مکاتباتی با سفارت انجام دادند ولی متاسفانه ویزای ما صادر نشد.»

پورسلمان در ادامه افزود: «ما به این مسابقه نیاز داشتیم چرا که این امکان وجود دارد در نوروزگاه که در تهران برگزار می‌شود حضور داشته باشیم؛ یعنی صددرصد هستیم در نوروزگاه. می‌خواستیم بچه‌ها برای این مسابقات آماده شوند. بحث رنکینگ را هم داریم و آن را دنبال می‌کنیم. می‌خواستیم برای اسلحه سابر بانوان‌مان یک حاشیه امنی درست کنیم و یک مسیری را ریل‌گذاری کنیم که بتواند به کسب سهمیه ختم شود.»

او در ادامه با ذکر این نکته که مساله را در سطح فدراسیون جهانی دنبال خواهد کرد، افزود: « در این مدت ما مرتب با فدراسیون جهانی مکاتبه کردیم. امروز هم یک نامه تند را برای فدراسیون جهانی ارسال خواهم کرد. چون این موضوع ربطی به فدراسیون یونان ندارد که ما گارانتی دهیم هیچ کدام از بچه‌های ما نمانند. ولی به هر حال این اتفاق رخ داده است.»

گفتنی است که مساله عدم صدور ویزا برای ورزشکاران ایرانی تنها محدود به شمشیربازی نمی‌شود. در ماه‌های گذشته چندین رشته دیگر کشور دچار این مشکل شدند.

پورسلمان به عنوان یکی از مدیران ارشد ورزش ایران در پاسخ به این سوال که برای حل این موضوع چه باید کرد گفت: «به هر حال احساس من بر این است که دارند در حوزه ورزش با این روش معترض‌سازی می‌کنند. بهتر است سفارتخانه‌ها دست از این رفتارشان بردارند. ولی الحمدالله ما فقط با یونان مشکل داشتیم، با ایتالیا و فرانسه که تیم‌های قبلی‌مان را اعزام کردیم چالش خاصی نداشتیم. به نظرم ورزش یک موضوع کاملا اجتماعی است. افرادی که به مسابقات اعزام می‌شوند در قالب تیم‌های ملی افرادی زحمتکش هستند. اینها در اردوهای مختلف و سخت شرکت کردند. جور دوری از خانواده را کشیدند و برای رسیدن به یک هدف اجتماعی و افتخارآفرینی برای کشورشان در حال انجام این کار هستند. باید ورزش را جدای از نگاه‌های تنگ‌نظرانه و سیاسی دید.»

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید