آمریکا و اروپا برای ازسرگیری مذاکرات برجام آمادگی نشان نمی‌دهند

0
94


|


۱۴۰۱/۱۲/۱۱ ۱۶:۳۰:۲۳

|

|





مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین ضمن تاکید بر این که ایران، روسیه و چین برخلاف شرکای غربی توافق هسته‌ای، اراده سیاسی لازم برای احیای این توافق را دارند، ادعاهای رسانه‌ای درباره غنی‌سازی اورانیوم در ایران در سطحی بالاتر از ۶۰ درصد را رد کرد.


اولیانوف: آمریکا و اروپا برای ازسرگیری مذاکرات برجام آمادگی نشان نمی‌دهند


|


۱۴۰۱/۱۲/۱۱ ۱۶:۳۰:۲۳

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین و مذاکره‌کننده ارشد این کشور در مذاکرات وین در گفت‌وگویی با این خبرگزاری درباره موضوع احیای توافق هسته‌ای از طریق مذاکرات وین گفت: تنها چیزی که برای احیای توافق هسته‌ای در این مرحله نیاز است، بازگشت تمامی اعضای مذاکرات وین به پایتخت اتریش و به نتیجه‌ رساندن سریع و موفقیت‌آمیز روند مذاکرات است. این کاملا با وجود اراده سیاسی لازم، میسر است. ایران، روسیه و چین [این اراده] را دارند. اگرچه،‌ کشورهای غربی ندارند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس اولیانوف در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران مبنی بر این که فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق از سوی دولت آمریکا به او پیام داده است که واشنگتن مایل به حل و فصل اختلافات با تهران بر سر احیای توافق  است، اظهار داشت: هیچ دلیلی برای تردید نسبت به کلمات این دیپلمات ارشد ایران وجود ندارد. در عین حال، ما شاهد هیچ گونه آمادگی از سوی آمریکا و تروئیکای اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) برای ازسرگیری مذاکرات برجامی نیستیم.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید