وزیر کار: دستمزد سال آینده کارگران ‌هفته آینده مشخص می‌شود

0
68


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: وزیر کار‌ از تصمیم‌گیری برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران در هفته آینده خبر داد و گفت: در جلسه‌ای سه‌گانه با نمایندگان کارگران، دولت و کارفرمایان ‌‌در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.

سیدصولت مرتضوی امشب‌ در حاشیه جلسه شورای اشتغال مازندران با اشاره به تعیین‌‌تکلیف میزان حقوق و دستمزد کارگران برای ‌سال آینده اظهار داشت: در جلسه‌‌ هفته آینده میزان حداقل حقوق و دستمزد را مشخص می‌کنیم و تلاش می‌شود تا در قالب کارگروه تعیین مصادیق حقوق و دستمزد این موضوع محقق شود و نماینده کارفرمایان، نماینده کارگران و نماینده دولت در این کارگروه عضویت دارند تا پس از طرح همه موضوعات، تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه تناسبی از سبد معیشتی و احصا نظرات نمایندگان سه‌گانه ملاک عمل در تصمیم‌گیری حقوق و دستمزد خواهد بود، افزود:‌ به همه استان‌ها نیز اعلام شده تا با برپایی جلسه‌ای با نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان نظرات خود را به کارگروه ملی ارسال کنند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ‌به رتبه دوم مازندران در اشتغالزایی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ در حوزه اشتغال دانش‌بنیان تلاش‌های بیشتری خواهد شد، تصریح کرد:‌ از ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی عبور کرده‌ایم و کاهش نرخ بیکاری در کشور را شاهدیم‌ و این آمار در سامانه رصد وزارت کار‌ موید ایجاد اشتغال در کشور بوده و این مسیر را برای سال بعد نیز ادامه خواهیم داد.

و‌ی به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ایجاد شغل اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دهه ۹۰ رشد اقتصادی کشور منفی بود و این رشد منفی نیز به دولت مردمی منتقل شد.

وی با تاکید بر اینکه بدهی انباشته حاصل فعالیت دولت‌های گذشته بوده است، اظهار کرد: کسری بودجه در سال ۱۴۰۰ نیز مشکل دیگری بود که دولت مردمی با آن مواجه بود.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید