از ماجرای انتخابات اتاق بازرگانی چه می‌دانیم؟ / خیز خصولتی‌ها برای تصرف اتاق

0
68


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس اقتصادی «انتخاب»: دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی در شرایطی در حال برگزاری است که این دوره از انتخابات با تاخیر و اما و اگر های بسیار برگزار شده است؛اما و اگر هایی از جنس رد صلاحیت های گسترده نزدیک چهل درصد و عدم حضور برخی چهره های شاخص مانند مسعود خوانساری،پدرام سلطانی و مهدی کرباسیان که منجر به اختلافات قابل توجهی میان چهره های مطرح و تاثیرگذار اتاق بازرگانی با دولت و سیاست هایش نسبت به پارلمان بخش خصوصی شد.

با تمام این تضاد ها دو جناح خصولتی های نزدیک به دولت و چهره های سنتی و مرسوم اتاق بازرگانی که عمدتا ریشه در اقتصاد آزاد با فاصله ای قابل توجه از دولت داشتند رقابت خود را آغاز کردند.

نکته قابل توجه در این تضاد پراکندگی برابر میان این دو جناح است به این معنا که در اصفهان و مشهد و برخی کلانشهر ها نیز همین ترکیب و برخورد سیاسی صورت گرفته است.

از جمله در اصفهان که تیم نزدیک به دولت با کاندیداهایی مانند طیب نیا،مدیرعامل فولاد مبارکه و مسعود گلشیرازی در مقابل علی صفرنورالله و محمدرضا برکتین در تیم دیگر به رقابت پرداخته اند.

اما حواشی این دوره از انتخابات صرفا به ردصلاحیت ها و اعمال نظر های دولت خلاصه نشد و در شکل برگزاری نیز شاید اتفاقات جدیدی بودیم که مشخصا در خرم آباد بروز پیدا کرد و آن حمله گروهی با عنوان امت حزب الله به محل برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی و جلوگیری از ادامه رای گیری بود که تا این لحظه ابعاد دیگری از آن مشخص نشده است.

انتخابات دهمین دوره اتاق بازرگانی بصورت نیمه الکترونیک در مراکز اتاق بازرگانی استان ها و نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید