همگرایی عربستان و ایران بر عهده دولت بنت و لاپید است

0
78


|


۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۱۵:۰۱:۴۶

|

|


بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل:



در واکنش به انتقادات از «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل در پی توافق عربستان و ایران برای از سرگیری روابط دیپلماتیک، وی مسئولیت این تحول را متوجه دولت سابق اسرائیل به ریاست بنت و لاپید و غرب دانست.




همگرایی عربستان و ایران بر عهده دولت بنت و لاپید است


|


۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۱۵:۰۱:۴۶

کانال ۱۳ اسرائیل به نقل از یک مقام سیاسی که نتانیاهو را در سفر کنونی‌اش به ایتالیا همراهی می‌کند، اعلام کرد: همگرایی عربستان و ایران یک و نیم سال پیش، هنگامی که ریاض ضعف دولت بنت-لاپید و غرب در مقابله با تهران را مشاهده کرد، آغاز شد.

به گزارش شفقنا، این کانال عبری‌زبان به نقل از این مسئول اسرائیلی اعلام کرد: توافق عربستان و ایران نشانگر افزایش و ارتقای نقش و جایگاه چین در منطقه است.

به گفته کانال ۱۳ اسرائیل، عربستان از طریق این توافق به دولت امریکا این پیام را مخابره کرد که در صورت تداوم شیوه روابط کنونی واشنگتن با ریاض، گزینه‌های دیگری روی میز دارد همچنین این رویکرد عربستان به شکلی غیر قابل تاویل و تفسیر نشان داد که این کشور اعتقادی به اقدام نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران ندارد.

عربستان و ایران روز گذشته با میانجیگری چین توافق کردند ظرف مدت دو ماه روابط دیپلماتیک را از سرگرفته و سفارتخانه‌ها را بازگشایی کنند.




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید