طرف‌های یمنی از فرصت پیش‌ آمده برای حل و فصل بحران استفاده کنند

0
74


|


۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ۱۰:۰۱:۱۴

|

|


سازمان ملل:



نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن از طرف‌های درگیر یمنی خواست از فرصت پیش آمده برای حل و فصل بحران استفاده کنند. او تاکید کرد که تلاش‌های دیپلماتیک فشرده برای پایان دادن به جنگ هشت‌ ساله در یمن در جریان است.



طرف‌های یمنی از فرصت پیش‌ آمده برای حل و فصل بحران استفاده کنند


|


۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ۱۰:۰۱:۱۴

هانس گروندبرگ، فرستاده دبیرکل سازمان ملل به یمن در گزارشی به شورای امنیت گفت: وضعیت نظامی در یمن تقریبا باثبات است، اما من نگران افزایش درگیری‌ها در تعدادی از جبهه‌ها به ویژه مأرب و تعز هستم.

به گزارش ایسنا، او افزود: ما از طرف‌های درگیر می‌خواهیم در این دوره حساس خویشتن‌داری خود را حفظ کرده و از ایراد اظهارات تند و برهم زدن ثبات خودداری کنند. ما باید برای توقف درگیری‌ها و حل و فصل سیاسی بحران تلاش کنیم. تلاش‌های دیپلماتیک در تمام سطوح ادامه دارد و شاهد پویایی و تحرکات دیپلماتیکی برای حل بحران هستیم. من از تلاش‌های مستمر کشورهای منطقه مثل عربستان و عمان تشکر می‌کنم.

وی گفت: من از طرف‌های یمنی می‌خواهم از این فرصت به دست آمده استفاده کرده و فضای مناسب را برای مذاکره آماده کنند چراکه در غیر این صورت ممکن است خشونت‌ها ازسرگرفته شود و تمام دستاوردهایمان نیز از بین برود. تنها راه حل بحران یمن، حل و فصل فراگیر سیاسی است.

گروندبرگ درباره مذاکرات کنونی میان دولت دست‌نشانده عربستان در یمن و انصارالله در ژنو درباره پرونده اسرا گفت: مذاکرات ادامه دارد. ما از طرف‌ها می‌خواهیم با حسن نیت به مذاکره ادامه دهند. ما امیدواریم طرف‌ها بتوانند به تعهدات خود براساس توافق استکهلم عمل کرده و تمام بازداشت‌شدگان را آزاد کنند.

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید