آنچلوتی سرمربی مشترک کل لیگ قهرمانان!

0
61



کد خبر : ۱۸۹۶۱۶۹ |
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۹ |
۶۴۹ بازدید |

۰
دیدگاه

رکورد عجیب و غریب و دست نیافتنی


کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان با چهره‌های آشنای بسیاری روبرو خواهد بود.

آنچلوتی سرمربی مشترک کل لیگ قهرمانان!

به گزارش “ورزش سه”، قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امروز برگزار خواهد شد و تیم‌های صعود کرده به این مرحله با حریفانی که دارند آشنا خواهند شد. 
آنچلوتی که پیش از این رکوردهای بسیاری را به ثبت رسانده و نامش را در تاریخ فوتبال اروپا جاودانه کرده، حالا با اتفاق جالبی روبرو خواهد بود. او ممکن است با چهار تیم در این مرحله روبرو شود که پیش از این هدایت آنها را برعهده داشته است.
تنها بنفیکا، اینتر و منچسترسیتی هستند که سابقه همکاری با این مربی ایتالیایی را ندارند. چلسی، بایرن مونیخ، میلان و ناپولی همگی پیش از این در چند بازه زمانی تجربه نشستن او روی نیمکت تیم‌شان را داشته‌اند. 
آنچلوتی دوران حرفه‌ای حضورش در دنیای مربیگری را با دستیاری آریگو ساکی در تیم ملی ایتالیا شروع کرد، سپس هدایت رجیانا را برعهده گرفت، از آنجا به پارما رفت و کمی بعد هم راهی یوونتوس شد. 

1807761

با این حال، درخشش او در اروپا از میلان شروع شد و موفق شد دو قهرمانی در لیگ قهرمانان در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ با روسونری به دست آورد. او در ۷۳ بازی هدایت این تیم را در این رقابت‌ها برعهده داشت و ۴۰ پیروزی، ۱۷ شکست و ۱۶ تساوی به دست آورد. آنها ۱۱۳ گل به ثمر رساندند (میانگین هر بازی ۱٫۵۴ گل) و ۶۴ گل دریافت کردند (میانگین هر بازی ۰٫۸۷ گل). 
او پس از ترک میلان در تابستان ۲۰۰۹ راهی لیگ برتر شد تا هدایت چلسی را برعهده بگیرد و تا تابستان ۲۰۱۱ در این تیم بود. کارلتو در چلسی ۱۸ بازی در لیگ قهرمانان انجام داد، ۱۰ پیروزی، سه تساوی و پنج شکست هم به دست آورد. آنها ۲۹ گل در هر بازی (میانگین ۱٫۶) به ثمر رساندند و ۱۴ گل دریافت کردند (میانگین ۰٫۷) اما در نهایت تنها تا مرحله یک هشتم صعود کردند.
این مربی ایتالیایی پس از حضور در پاری سن ژرمن (۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳) و رئال مادرید (۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵)، راهی بایرن مونیخ شد و فقط یک فصل را در این تیم پشت سر گذاشت. در آغاز فصل دوم بود که شکست برابر پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان باعث شد که مدیران این باشگاه تصمیم به اخراج او بگیرند. او تا آن زمان هدایت بایرن در ۱۲ بازی لیگ قهرمانان را برعهده داشت و هفت پیروزی و پنج شکست به نام خودش ثبت کرده بود. تیم او ۳۰  گل (میانگین ۲٫۵) به ثمر رسانده و ۱۷ گل دریافت کرده بود (میانگین ۱٫۴). 

1799249

آنچلوتی سپس به ناپولی رفت و ۱٫۵ سال آنجا بود تا در نهایت جایش را به جنارو گتوزو داد. او در طول این مدت رکورد عجیبی را به ثبت رساند و شش تساوی، پنج پیروزی و یک شکست به دست آورد. این تیم ۱۸ گل در ۱۲ بازی به ثمر رساند (میانگین ۱٫۵) و ۹ گل دریافت کرد (۰٫۷۵). 
یکی از این چهار تیم ممکن است حریف رئال مادرید و کارلو آنچلوتی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان باشد و شاید حتی در صورت صعود به نیمه نهایی هم با یکی از آنها روبرو شود. 
آنها فصل گذشته با اینتر و سیتی در لیگ قهرمانان دیدار کردند و شاید این بار قرار است قرعه جدیدی را تجربه کنند. کارلتو پس از پیروزی برابر لیورپول گفته بود که تنها تیمی که دوست دارد در فینال با آن روبرو شود میلان است.
منبع: مارکا
 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید