عراقچی و صالحی چه پیشنهادی درباره احیاء برجام به رئیسی دادند؛ بد شد به نام ما، خوب شد به اسم شما!

0
91


|


۱۴۰۱/۱۲/۲۶ ۱۶:۲۰:۴۵

|

|


ابوالحسن نواب معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز تشریح کرد:

نعوذبالله اگر به اسرائیل هم اجازه تاسیس سفارتخانه بدهیم نباید از دیوار آن بالا برویم


معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز گفت: با آقای علی‌اکبر صالحی معاون پیشین رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همسفر عراق بودم وی به من گفت من و آقای عراقچی نزد آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری رفتیم و گفتیم که کار قرارداد جدید برجام تمام شده اجازه بدهید ما آن را امضا کنیم اگر نتیجه آن بد شد بگویید دولت قبلی انجام داده و اگر نتیجه آن خوب شد بگویید ما انجام دادیم.



عراقچی و صالحی چه پیشنهادی درباره احیاء برجام به رئیسی دادند؛ بد شد به نام ما، خوب شد به اسم شما!


|


۱۴۰۱/۱۲/۲۶ ۱۶:۲۰:۴۵

ابوالحسن نواب معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز  در نشست خبری دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: با آقای علی‌اکبر صالحی معاون پیشین رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همسفر عراق بودم وی به من گفت من و آقای عراقچی نزد آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری رفتیم و گفتیم که کار قرارداد جدید برجام تمام شده اجازه بدهید ما آن را امضا کنیم اگر نتیجه آن بد شد بگویید دولت قبلی انجام داده و اگر نتیجه آن خوب شد بگویید ما انجام دادیم.

به گزارش انصاف نیوز، مهمترین بخش‌های صحبت معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز را در ادامه می‌خوانید:

  •  از هر کسی بپرسید  آقای ظریف اهل گفت وگو بود یا آقای فلانی، معلوم است چه جوابی می دهد.
  • رئیس سازمان انرژی اتمی که به ایران آمد مشخص شد که چه اقدامی انجام دادیم که وی قانع شد؛ آن زمان[در دولت قبل] ریختند در خیابان جلوی موافقنامه ها را گرفتند.
  • الان داریم التماس می کنیم که قرارداد برجام را امضا کنند درصورتی که آن زمان قرارداد آماده بود و مانع به سرانجام رسیدن آن شدند.این چیزی که الان داریم دنبال آن می دویم انجام شده بود اما مانع به ثمر رسیدن آن شدند.
  • از لحظه اولی که برخی وارد سفارت عربستان شدند اعلام کردیم که این حمله تجاوز به حقوق دیپلماتیک است.اگر به کشوری حتی به کشور دشمن خود طبق روابط، ضوابط و اصول دیپلماتیک اجازه می دهد در کشور خود سفارتخانه ایجاد کند باید به همان اصول پایبند باشد و آنجا را قطعه ای از خاک آن کشور به حساب آورد؛ نعوذبالله اگر به اسرائیل هم اجازه دهیم در کشور ما سفارتخانه ایجاد کند نمی توانیم به حریم آن ورود و از دیوار آن بالا برویم.
  • در قضیه تسخیر لانه جاسوسی به آمریکا بارها تذکر داده شده بود که در امور داخلی کشور ایران دخالت نکند حتی آقای بازرگان به صورت ویژه به آنان تذکر داده بود اما توجهی نکرده بودند و اسنادی از سفارتخانه آمریکا به دست آمد که حاکی از آن بود که آنان با دشمنان ایران ملاقات کرده بودند و تسخیر لانه جاسوسی یک قضیه استثنایی بود.
  • هرچند رابطه با عربستان با تاخیر انجام شد اما اقدام خوبی بود که از دولت، آقای شمخانی و کشورهایی که واسطه شدند تشکر می کنیم زیرا رابطه مناسب با عربستان فقط منحصر به این کشور نیست بلکه ارتباط ایران با ۵۴ کشور اسلامی را اصلاح می کند؛ همانگونه که کنفرانس اسلامی در عربستان برگزار می شود و برخی کشورها می گویند چون عربستان شما را قبول ندارد ما هم با شما کار نمی کنیم.
  • اگر بسته ترین آدم در مسند ریاست جمهوری قرار گیرد پس از شش ماه یک آدم دیگر می شود و نمی تواند تفکرات بسته داشته باشد زیرا جایگاه ریاست جمهوری نمی تواند با تفکرات بسته باشد بلکه باید نگاه خدمت رسانی به همه مردم با هر تفکر و دینی یکسان باشد.صندلی ریاست جمهوری افراد را تغییر می دهد

 

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید