قرعه‌کشی چمپیونز: ضربدرهای بزرگ! – ورزش سه

0
86


به گزارش “ورزش سه”، قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد که بدون شک مهم‌ترین دیدار این مرحله، تقابل میان بایرن مونیخ و منچسترسیتی خواهد بود. دو تیمی که مدعیان قهرمانی به شمار می‌روند و حالا باید شاهد حذف یکی از آن‌ها پیش از برگزاری دور نیمه نهایی باشیم.

مراسم قرعه‌کشی امروز در نیون سوئیس برگزار شد. نخستین قرعه‌ای که از گوی خارج شد، رئال مادرید بود که مشخص شد این تیمی باید به مصاف چلسی برود. پس از آن نیز ابتدا نام اینتر و سپس بنفیکا از گوی‌ها خارج شدند. اما مهم‌ترین تقابل این مرحله، جدال میان منچسترسیتی و بایرن مونیخ است و سرانجام در دیدار چهارم نیز باید تیم‌های ایتالیایی میلان و ناپولی به مصاف هم بروند.

در مرحله نیمه نهایی نیز برنده دیدار اینترمیلان و بنفیکا باید به مصاف برنده جدال میلان و ناپولی برود. در سمت مقابل نیز از میان رئال مادرید و چلسی تیمی که برنده از زمین خارج شود باید با برنده نبرد بایرن مونیخ و منچسترسیتی روبه‌رو شود. برندگان نیز در دیدار فینال که در استانبول برگزار می‌شود، با هم دیدار خواهند کرد.

مسابقات در مرحله یک چهام نهایی در تاریخ ۲۲ و ۲۳ فروردین (دور رفت) و ۲۹ و ۳۰ فروردین (دور برگشت) با یک فشردگی یک هفته‌ای برگزار می‌شود؛ جایی که با حذف چهار تیم، ممکن است مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی هم رخ بنمایاند.


۲۲:۱۰- استفانو پیولی سرمربی میلان نیز درخصوص تقابل نمایندگان ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی گفت: قدرت ناپولی بر کسی پوشیده نیست، آنها سری آ را به سلطه خود درآورده اند اما بحث لیگ قهرمانان اروپا جداست. لیگ قهرمانان، لیگ قهرمانان است و میلان هم میلان.  موفقیت در این رقابت ها برای ما یک هدف است اما باید مرحله به مرحله پیش برویم. فعلا باید به سری آ رسیدگی کنیم.

1833244

۲۲:۰۵- سیمونه اینزاگی که تیمش در مرحله قبل به مصاف پورتو رفته بود، باز هم باید با نماینده ای از پرتغال روبرو شود. او درخصوص جدال با بنفیکا اظهار داشت:  این دو بازی مقابل بنفیکا، مسابقاتی عالی با اتمسفری فوق العاده و با تنش های همیشگی این رقابت ها خواهد بود. بنفیکا یک تیم قدرتمند و یک باشگاه بزرگ است که با شایستگی در گروه خود صدرنشین شد اما ما هم تیم خوبی هستیم و می‌خواهیم باعث رویاپردازی دوباره هوادارانمان شویم. دو مسابقه احساسی و سخت در پیش خواهد بود. برای صعود به نیمه نهایی تمام تلاش خود را می کنیم و نمی خواهیم چیزی را به دست سرنوشت بسپاریم.

1833243

۲۲:۰۰- گراهام پاتر درخصوص تقابل با رئال مادرید و آنچلوتی گفت:

وقتی در اورتون بود، مقابل او بازی کردم. او یک جنتلمن است و چیزی جز احترام نسبت به دستاوردهای او در دوران حرفه ای اش، برای گفتن نیست. فکر می کنم مدت زمانی که او بین دو قهرمانی لیگ قهرمانان یعنی بیست سال سپری کرد، خارق العاده بود.

1833241

۱۷:۱۸- واکنش جالب رودیگر مدافع رئال مادرید به تقابل با تیم سابقش:

این (بازی) بسیار خاص خواهد بود. بی‌صبرانه منتظر دیدار دوباره با دوستان زیادم (در چلسی) هستم.

1833163

۱۶:۳۸- یولیان ناگلزمن درخصوص دیدار برابر منچسترسیتی گفت:

قرعه‌کشی خوب و سختی است. اگر عنوان قهرمانی را به دست بیاوریم، هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که قرعه‌کشی آسانی داشته‌ایم. ما گروه سختی داشتیم، سپس با پاری سن ژرمن بازی کردیم و حالا سیتی. نیمه‌نهایی احتمالی ما نیز دشوار خواهد بود. من از قرعه‌کشی هیجان‌زده شدم.

1833162

۱۶:۰۷- عکس جالب صفحه لیگ قهرمانان از بازگشت پپ گواردیولا به آلیانز.

1833146

۱۶:۰۵- تکلیف تیم‌های میزبان و مهمان نیز مشخص شد. در دور رفت، رئال مادرید، منچسترسیتی، بنفیکا و میلان از رقبای خود پذیرایی خواهند کرد و در دور برگشت نیز چلسی، بایرن مونیخ، اینتر میلان و ناپولی میزبان خواهند بود.

1833145

۱۶:۰۳- بازی رفت منچستر سیتی و بایرن مونیخ در استادیوم اتحاد و بازی برگشت در آلیانز برگزار می‌شود.

1833144

۱۵:۵۳- گراهام پاتر پیام غافلگیر کننده‌ای برای هواداران چلسی داشت و گفت: ما تلاش خواهیم کرد تا لیگ قهرمانان اروپا را ببریم!

1833139

 ۱۵:۴۶- اکانت رسمی اینتر با انتشار این تصویر نوشت: بازگشت به پرتغال…

1833136

۱۵:۴۲– طرح جالب روزنامه گاتزتا دلو اسپورت از تقابل میان ناپولی و میلان.

1833135

۱۵:۴۰- اينتر و بنفیکا تنها یک بار با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند.
فینال لیگ قهرمانان سال ۶۵-۱۹۶۴ در سن‌سیرو که اینتر با تک گل «جایر دا کوستا» به قهرمانی رسید.

1833134

۱۵:۳۷- مولر با انتشار این استوری، به دیدار برابر منچسترسیتی واکنش نشان داد. او گفت: مدت زیادی است که پپ از تیم ما جدا شده است، ما اکنون برای اولین بار از آن زمان مقابل تیم او قرار می‌گیریم، من مشتاقانه منتظر این دیدار هستم و خوشحالم زیرا بازی برگشت در مونیخ خواهد بود.

1833154

۱۵:۲۵- در سال ۲۰۲۱، چلسی با شکست رئال مادرید تا فینال رسید و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.
در سال ۲۰۲۲ رئال مادرید با غلبه بر آبی‌های لندن، در نهایت قهرمان شد.
آیا برای سومین سال پیاپی، برنده جدال چلسی و رئال مادرید قهرمان خواهد شد؟

1833127

۱۵:۲۳- منچسترسیتی برای اولین بار از فصل ۱۵-۲۰۱۴ به مصاف بایرن مونیخ می‌رود.

این شب برای هواداران سیتی خاطره‌انگیز بود زیرا در دقیقه ۹۲، سرخیو آگوئرو هت تریک خود را تکمیل کرد تا سیتیزن‌ها به لطف درخشش این آرژانتینی و در برابر گل‌های ژابی آلونسو و روبرتو لواندوفسکی، به یک پیروزی دیرهنگام دست یابند.

1833126

۱۵:۲۲- پس از ترک بایرن در سال ۲۰۱۶، حالا پپ گواردیولا برای نخستین بار با تیم سابقش روبه‌رو می‌شود.

1833125

۱۵:۲۰- گری لینه کر نیز واکنش جالبی به بازی بایرن و سیتی داشت. به نظر می‌رسد او برای برگزاری این دیدار لحظه شماری می‌کند.

1833123

۱۵:۱۸- جیمی کرگر با انتشار توییتی نوشت که دوست دارد ناپولی قهرمان این پیکارها شود.

1833121

۱۵:۱۳- حسن صالح حمیدزیچ مدیر بایرن در خصوص جدال برابر سیتی گفت: هالند یکی از بهترین مهاجمان جهان است، اما ما در مقابل پاری سن ژرمن خوب دفاع کردیم.

فکر می‌کنم سیتی در حال حاضر بهتر عمل می‌کند. مطمئنا جدال بایرن سیتی هیجان‌انگیزترین بازی در مرحله یک چهارم نهایی است.

دوست دارم مقابل تیم‌های خوب بازی کنیم. پسران ما خیلی متمرکز هستند. این یک بازی فوق‌العاده است. سیتی حریف سختی است، به نظر من قوی‌ترین حریف ممکن. این یک فینال دیگر است. بعد از پاریس، این یک بازی دیگر است. تیمی که کیفیت بالایی دارد.

آن‌ها مقابل لایپزیش پیروزی قاطعی داشتند. ما دوباره با پپ گواردیولا ملاقات خواهیم کرد. من مشتاقانه منتظر بازی‌ها هستم.

من معتقدم که در برابر بهترین تیم‌ها بهترین عملکرد رو داریم. این‌ها نکات مهم فصل برای هواداراست. من مشتاقانه منتظر آن‌ها هستم.

1833120

۱۵:۰۶- تصویر فانی که از قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا منتشر شده است. تیم‌های مدعی در یک سمت جدول که از میان رئال مادرید، چلسی، بایرن مونیخ و منچسترسیتی یک تیم راهی دیدار فینال می‌شود و از بین میلان، ناپولی، اینتر و بنفیکا نیز دیگر فینالیست این پیکارها مشخص خواهد شد.

1833114

۱۵:۰۳- چهره راضی خاویر زانتی از قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی. نایب رئیس اینتر در این خصوص گفت:

یک قرعه مهم، بنفیکا نشان داد که در شرایط مناسبی است. با توجه به قرعه صورت گرفته، تمام تیم‌های ایتالیایی شانس دارند. امیدواریم بتوانیم به فینال برسیم. امیدواریم که در مرحله یک چهارم نهایی به بهترین شکل ممکن جشن بگیریم.

1833113

۱۴:۵۶- دو نماینده ایتالیا نیز باید در این مرحله به مصاف هم بروند. ناپولی که با اقتدار صدرنشین سری آ است، به مصاف قهرمان فصل گذشته ایتالیا می‌رود.

1833112

۱۴:۵۴- بی‌شک همه در انتظار جدال بزرگ این مرحله هستند. تقابل میان بایرن مونیخ و منچسترسیتی. پپ گواردیولا باید با تیم سابقش روبه‌رو شود تا رویای قهرمانی اروپا با سیتی را تعبیر کند.
1833111


۱۴:۵۲- اینتر باز هم باید با یک تیم پرتغالی روبه‌رو شود. پس از اینکه نراتزوری در دور قبل از سد پورتو گذشت، حالا صدرنشین کنونی لیگ پرتغال یعنی بنفیکا در انتظار شاگردان اینزاگی خواهد بود.

1833110

۱۴:۵۰- اولین قرعه این مرحله، تقابل رئال مادرید و چلسی بود. تیم‌هایی که در دو دوره قبلی این مسابقه جام قهرمانی را بالای سر برده‌اند، با هم روبه‌رو خواهند شد.

1833103

۱۴:۴۷: قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام گرفت.

1833102

 ۱۴:۴۴- آلتینتاپ ستاره سابق بایرن با حضور در مراسم قرعه‌کشی گفت:

از حضور در قرعه‌کشی لذت می‌برم. از طرف مردمم (ترکیه) از یوفا برای حمایت و همبستگی تشکر می‌کنم. لطفاً به حمایت خود ادامه دهید .

“شما باید خیلی خوب برای دور حذفی آماده شوید. این در مورد ذهنیت، تجربه و در زمان مناسب بالا بودن است.”

“این یک تجربه عالی خواهد بود که فینال در ترکیه برگزار شود.”
1833099


۱۴:۴۳- جورجیو مارکتی، معاون دبیرکل یوفا در مورد لئو مسی، ارلینگ هالند و ناپولی صحبت کرد.
1833098


 ۱۴:۴۲- جورجیو مارکتی معاون دبیرکل یوفا از هامیت آلتین تاپ و پاتریک کلایورت برای کمک به قرعه‌کشی استقبال کرد.


۱۴:۳۳- کاپ قهرمانی در دستان پاتریک کلایورت هلندی. کسی که در سال ۱۹۹۵ آن را بالای سر برد.

1833097

۱۴:۳۰- رئال مادرید از سال ۲۰۰۴ در مرحله یک چهارم نهایی شکست نخورده است. آن‌ها در این مدت برابر تیم‌های تاتنهام، آپوئل نیکوزیا، گالاتاسرای، بروسیا دورتموند، اتلتیکو مادرید، ولفسبورگ، بایرن، یوونتوس، لیورپول و چلسی بازی کرده و برنده از زمین خارج شده‌اند.

1833095

۱۴:۲۹- تصویری از مهم‌ترین ستاره‌های هشت تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی.

1833091

۱۴:۲۹- تیم‌هایی که در انتظار آغاز مراسم قرعه‌کشی هستند.

1833090

 ۱۴:۲۷- نفرین عجیب!

پس از نفرین بلا گوتمن، سرمربی افسانه بنفیکا مبنی بر اینکه این تیم تا ۱۰۰ سال قهرمان اروپا نمی‌شود، این تیم در هشت فینال اروپایی شکست خورده است. به دلیل عدم پرداخت دستمزد این سرمربی، او تیم سابقش را نفرین کرد! امسال این نفرین شکسته می‌شود؟

1833087

۱۴:۲۳- آنچلوتی در آستانه آغاز مراسم قرعه‌کشی گفت: من هیچ ترجیحی (برای روبه‌رو شدن با تیمی در دور بعد) ندارم. هدف ما، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است و برای این کار باید از مرحله یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال عبور کنیم.

او ادامه داد: خوشحالم که فوتبال ایتالیا سه تیم در مرحله یک چهارم نهایی دارد. این یک نشانه بسیار مثبت برای فوتبال ایتالیا است.


۱۴:۲۲- شش تیم از هشت تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی این فصل، قبلاً قهرمان لیگ قهرمانان اروپا/جام اروپا شده‌اند:

رئال مادرید: ۱۴ بار
آث میلان: ۷ بار
بایرن مونیخ: ۶ بار
اینترمیلان: ۳ بار
بنفیکا: ۲ بار
چلسی: ۲ بار


 گلزنان برتر
سه نفر از پنج گلزن برتر این فصل لیگ قهرمانان اروپا، در مرحله یک چهارم نهایی حضور دارند:

ارلینگ هالند (منچستر سیتی) – ۱۰ گله
محمد صلاح (لیورپول) – ۸ گله
کیلیان امباپه (پاریس سن ژرمن)   – ۷ گله
وینیسیوس جونیور (رئال مادرید) – ۶ گله
ژوائو ماریو (بنفیکا) – ۶ گله


۱۴:۲۰- تیم‌های سری آ خودی نشان دادند و در این فصل از فوتبال اروپا پیشتاز هستند.

سری آ سه نماینده در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان – بیش از هر کشور دیگری – و دو نماینده در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا – دوباره بیش از هر کشور دیگری دارد.

فیورنتینا همچنین به یک هشتم نهایی لیگ کنفرانس اروپا صعود کرده است و به ششمین نماینده ایتالیا تبدیل شده است که همچنان برای کسب جام‌های یوفا رقابت می‌کنند.

1833085

۱۴:۱۸- پنج تیم از هشت تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی این فصل نیز جزو هشت تیم آخر فصل پیش بودند:

رئال مادرید در مجموع ۵-۴ چلسی را شکست داد
منچسترسیتی در مجموع یک بر صفر اتلتیکو مادرید را شکست داد
ویارئال در مجموع ۲-۱ بایرن مونیخ را شکست داد
لیورپول در مجموع ۶-۴ بنفیکا را شکست داد

1833084

1833028

در حال حاضر پایگاه‌های خبری مختلف، تیم‌ها را به این شرح در میان مدعیان قرار می‌دهند:

* منچسترسیتی: 
سیتی با پیروزی پر گل برابر لایپزیش به دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. شاگردان پپ گواردیولا یکی از قدرتمندترین فرم‌های ممکن را دارند و با وجود حضور در پله دوم لیگ برتر، امسال برای فتح عنوان قهرمانی پا به میدان گذاشته‌اند. آن‌ها تیمی هستند که هیچکس دوست ندارند مقابل آن‌ها قرار بگیرد، حتی رئال که در فصل گذشته فرار عجیب و غریب و غیرقابل باوری از دست سیتیزن‌ها داشت.

1833035

* بایرن مونیخ:
بایرنی‌ها از روزهای تردید فاصله گرفته و به مرور در همان جایگاهی قرار دارند که از آن‌ها انتظار می‌رود. یک تیم پرستاره، منظم و قدرتمند؛ تیمی که اسباب دردسر هر حریفی خواهد بود. فقط کافی است به دیدار برگشت آن‌ها مقابل پاری سن ژرمن نگاه کنید و برتری عجیب و غریب آن‌ها مقابل حریف پرستاره را تماشا کنید. بایرن تقریبا هیچ نقطه ضعفی ندارد و از مدعیان بزرگ فتح این مسابقات در فصل جاری است.

1833036

* رئال مادرید 
چیزی که رئال مادرید در دو دیدار رفت و برگشت مقابل لیورپول به نمایش گذاشت، دوباره یک واژه تکراری را در گوش همه طنین‌انداز کرد: شخصیت اروپایی. اگرچه آن‌ها در لالیگا امسال چندان درخشان نبودند اما نمایش‌شان در اروپا به قدری عالی است که راه را بر هر گونه انتقاد می‌بندد. کمتر تیمی در فوتبال دنیا می‌تواند مقابل لیورپول این‌چنین با قدرت و با صلابت نمایش بدهد و طبعا هیچکس دوست ندارد با مدافع عنوان قهرمانی رودررو بشود؛ اگرچه این نیز گریز‌ ناپذیر است.

1833030

* ناپولی
دیگر تیم مدعی امسال، ناپولی، پدیده این فصل فوتبال اروپا است. تیمی که فراتر از همه پیش‌بینی‌ها، همه رقبا را با قدرت تار و مار کرده است؛ چه در سری آ و چه در لیگ قهرمانان اروپا. آن‌ها در گروهی که لیورپول و آژاکس در آن حضور داشت، به عنوان صدرنشین به دور بعد صعود کردند و اگر لیورپول به عنوان سرگروه از گروه خود بالا می‌آمد ممکن بود از مرحله پیشین به سلامت گذر کند، اما آن‌ها تاوان شکست پر گل در بازی رفت مقابل ناپولی را دادند. حالا ناپولی برای شگفتی‌آفرینی، آماده رقابت با غول‌ها است؛ اگرچه یک قرعه ساده‌تر می‌تواند جایگاه آن‌ها را در دور رفت تضمین کند.

1833029

* اینتر
تیم پر ستاره سیمونه اینزاگی به سختی از دست پورتو سرخیو کونسیسائو فرار کرد. آن‌ها واقعا در دراگائو خوش اقبال بودند اما پتانسیل بزرگی برای پیشروی در اروپا دارند. برای اینکه بدانید اینتر چگونه ممکن است در نیمه نهایی حاضر باشد باید نیمکت ذخیره‌هایشان را ببینید و ستارگانی را که در یک صف کنار هم نشسته‌اند، تماشا کنید؛ آن‌ها را می‌شناسید و تعجب می‌کنید که در تیمی نیمکت‌نشین باشند. یک احتمال بزرگ برای اینتر، رویایی با میلان و برگزاری دربی دلا مادونینا برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است.

1833031

* میلان
میلان با استفانو پیولی از بودن در بین هشت تیم برتر اروپا خرسند است‌. آن‌ها دیر زمانی اصولا به جمع بزرگان اروپا تعلق داشتند و هیچ تورنمنتی بدون درخشش بازیکنان و ستاره‌های این تیم به پایان نمی‌رسید اما با تغییرات اقتصادی، میلان تضعیف شد و حالا با استفانو پیولی دوباره آرام آرام به جمع بزرگان اروپا بازگشته است. شاید هنوز کسی آن‌ها را جدی نمی‌گیرد اما شاید هم DNA باشگاه، آن‌ها را تا آخرین نقطه رقابت‌های امسال پیش ببرد. دربی؟ مشخص نیست؛ باید منتظر باشیم.

1833034

* چلسی
حذف بوروسیا دورتموند اوج‌گرفته، کار ساده‌ای نبود اما شاگردان گراهام پاتر از پس آن برآمدند؛ بنابراین در ورزشگاه استمفوردبریج و با این‌همه ستاره، پیروزی آن‌ها مقابل هر تیمی ممکن است. هیچ‌کس این تیم آبی‌پوش را که در سابقه‌اش، دو قهرمانی چمپیونزلیگ دارد، شوخی نمی‌گیرد و با آن‌ها به عنوان یک تیم میانه جدولی انگلیسی برخورد نمی‌کند، چرا که فقط اسکواد تیم تاد بولی و کاری که امسال انجام داده، برای مدعی کردن‌شان در هر تورنمنتی کافی است. چلسی با قرعه خوب می‌تواند یکی از صعودکنندگان به نیمه نهایی هم باشد.

1833033

* بنفیکا 
صدرنشین لیگ دشوار پرتغال با هدایت راجر اشمیت که می‌خواهد یک یورگن کلوپ دیگر در فوتبال اروپا باشد. یک مربی آلمانی خوش فکر که بعد از موفقیت در پروژه‌های قبلی، حالا با بنفیکا در حال پیشروی است. دل آن‌ها برای پورتو که آن تیم هم شایسته حضور در این مرحله بود، تنگ نخواهد شد و سرخ‌پوشان پایتخت پرتغال دوست دارند پرچم‌دار فوتبال پرتغال در این مرحله باشند. یادتان باشد بنفیکا تیمی است که یوونتوس را در دور اول مسابقات لیگ قهرمانان امسال حذف کرده و از جذابیت اسمی آن در مراحل بعدی کاسته است. آن‌ها در مرحله یک هشتم نهایی، ۷-۱ کلوب بروژ را در هم کوبیدند و بنابراین اصلا قابل دست کم گرفتن نخواهند بود.

1833032

دور اول بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی، سه‌شنبه و چهارشنبه، ۲۲ و ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و هفته بعد از آن، ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ چهار مسابقه برگشت این مرحله برگزار خواهد شد‌. مسابقه نیمه نهایی برای سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت و چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت و همچنین سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت و چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت برنامه‌ریزی شده‌اند تا در بازی آخر فصل، در روز شنبه ۲۰ خرداد در ورزشگاه آتاتورک استانبول، جام قهرمانی به یکی از دو تیم برگزیده برسد.

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک هشتم نهایی را زنده از آنتن ساعت ۱۵:۳۰ تماشا کنید.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید