حمایت هم‌قطار سابق قلعه‌نویی: تبریک امیر!

0
64



کد خبر : ۱۸۹۷۲۳۷ |
۰۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۶ |
۲K بازدید |

۰
دیدگاه

به او آرامش بدهیم تا کارش را بکند


اکبر میثاقیان از مربیان باتجربه فوتبال کشور می گوید: اعتماد فدراسیون فوتبال به مربی ایرانی قابل تحسین است.

حمایت هم‌قطار سابق قلعه‌نویی: تبریک امیر!

به گزارش “ورزش سه”، شب گذشته تیم  ملی فوتبال ایران با هدایت امیر قلعه نویی در اولین آزمون در برابر تیم ملی روسیه قرار گرفت و با وجود  تساوی یک بر یک در برابر این تیم اروپایی نمایش قابل قبولی داشت؛ بطوریکه فرصت های متعددی روی دروازه حرف خلق کرد و اگر قدر موقعیت ها را می دانست، با نتیجه خوبی به پیروزی می رسید.

اکبر میثاقیان در خصوص این بازی می گوید: من دقایقی از این بازی را دیدم. ایران بر بازی مسلط بودو قدرت خود را به حریف دیکته کرده بود. نکته جالب توجه در این بازی فوتبال رو به جلوی تیم ملی بود که تیم حریف را وادار کرده بود، بیشتر دفاع کند. تیم ملی در این بازی نشان داد، در برابر تیم های بزرگ هم می تواند رو به جلو و تهاجمی فوتبال کند و نیاز به این نیست که همیشه ارایه گر بازی دفاعی باشد و برای رسیدن به گل روی به بازی دفاعی و انتقال تهاجمی بیاورد.

سرمربی سابق تیم داماش در مورد بحثی که اینروزها در مورد مدت زمان قرارداد امیر قلعه نویی مطرح شده، اینطور گفت: به خوبی می دانیم، ایران در بحث نیروی انسانی و در همه بخش ها یکی از بهترین ها در جهان است. در ایران همان طور که استعدادهای خوبی در بخش بازی داریم در بخش مربیگری هم به نظر من مربیان مستعدی داریم که یکی از این مربیان خوب امیر قلعه نویی است. من به فدراسیون فوتبال بابت انتخاب امیر قلعه نویی تبریک می گویم. او کارش را بلد است و در این برهه از زمان تبدیل به یک مربی باتجربه شده است . فدراسیون فوتبال باید به او زمان دهد و دست کم قرارداد او را تا جام جهانی بعدی امضا کند. به این خاطر که پیاده کردن این ایده و جوان سازی تیم ملی نیاز به زمان دارد. هر گاه مربی ای به منظور نتیجه گیری تحت فشار قرار گیرد، آرامش لازم را برای اجرای ایده هایش نخواهد داشت و از همه مهمتر آینده نگری را قربانی نتیجه خواهد کرد. زمانی که کادر فنی یک تیم آرامش داشته باشد، ضمن آینده نگری نتیجه هم خواهد گرفت.

اکبر میثاقیان پیرامون تغییر سبک بازی تیم ملی در بازی با روسیه به سبب حضور امیر قلعه نویی در راس کادر فنی تیم ملی گفت: امیر قلعه نویی در سال های اخیر در هر تیمی که بوده تیمش تهاجمی بازی کرده و به دنبال کسب جام بوده. طبیعتا او با این ایده به تیم ملی آمده که ما را به موفقیت هایی برساند که در دهه های اخیر به دنبال آن بودیم. قهرمانی در جام ملت ها یا صعود به دور دوم جام جهانی. به خوبی می دانیم اگر تهاجمی فوتبال نکنیم، نمی توانیم به این موفقیت ها برسیم. او راه درستی را در تیم ملی آغاز کرده است. باید از او حمایت کنیم. البته ما درسایه فوتبال تهاجمی باید خوب دفاع کنیم، چون فوتبال از دو بخش تشکیل شده است. حمله و دفاع. در هر دو مورد باید توازن داشته باشیم. البته که برای موفقیت باید فوتبال تهاجمی امان بر فوتبال دفاعی غالب باشد. فوتبال ایران به خاطر غنای تکنیکی و استعداد می تواند در این بخش موفق عمل کند. امیر قلعه نویی این را به خوبی می داند، چون خود یکی از بازیکنان بزرگ تاریخ فوتبال این کشور بوده است.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید