دلایل و راه حل‌های درمان ریزش مو بعد از کرونا

0
58



دلایل و راه‌حل‌های درمان ریزش مو بعد از کرونا


|


۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ۲۳:۳۰:۰۰

ریزش مو بعد از ابتلا به کرونا یکی از شایع‌ترین عوارض این بیماری بود که بسیاری از افراد حتی بعد از چند ماه همچنان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کردند. حتی در بسیاری از موارد بعد از گذشت چند ماه از ابتلای فرد به کرونا، ریزش مو آغاز می‌شد.

طبق آمار بسیاری از افراد بعد از گذشت سه تا ۶ ماه از ابتلا به کرونا، دچار ریزش موی شدید شده‌اند و این ریزش مو به قدری زیاد بوده که باعث نگرانی افراد شده است.

در اینجا قصد داریم علل ریزش مو بعد از بیماری کرونا و راه‌حل‌هایی برای خلاصی از عوارض به‌جامانده از این بیماری را بررسی کنیم.

چرا کرونا باعث ریزش مو می‌شود؟

کرونا جزو بیماری‌هایی است که در آن فرد بیمار دچار تب و عفونت شدید می‌شود، هرچقدر عفونت بدن بیمار شدیدتر باشد عوارض به‌جامانده از بیماری نیز شدت می‌یابد. یکی از عوارض تب و عفونت ریزش مو است. این عارضه که خود یک نوع بیماری محسوب می‌شود معمولاً با گذشت چند ماه بعد از برطرف شدن عفونت در بدن پدید می‌آید که در بین پزشکان به تلوژن افلوویوم معروف است.

گفته می‌شود با شیوع بیماری کرونا شمار مبتلایان به عارضه یا بیماری تلوژن افلوویوم ۴۰۰ درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد بسیاری از مبتلایان به کرونا بعد از اتمام دوره بیماری به این عارضه مبتلا شده‌اند.

در ریزش طبیعی مو در طول روز بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو ریزش پیدا می‌کند اما در این بیماری یا عارضه فرد در طول روز نزدیک به ۳۰۰ تار موی خود را از دست می‌دهد.

یکی دیگر از عوامل مهمی که در ریزش موی افراد بعد از ابتلا به بیماری کرونا تاثیر دارد استرس بیش از حد فرد هنگام ابتلا به بیماری است. شیوع بیماری کرونا ترسناک بود و وقتی فرد متوجه ابتلا به این بیماری می‌شد دچار استرس زیادی می‌شد و همین استرس عوارض زیادی برای او به بار می‌آورد که یکی از آنها ریزش مو بود.

بسیاری اعتقاد داشتند شاید راه‌های درمانی بیماری کرونا عامل ریزش مو در بیماران بعد از بهبود شده است اما شواهد نشان می‌دهد راه‌های درمان و داروهای درمانی تاثیری در ریزش موی بیماران نداشته است.

راه‌حل‌ها برای درمان ریزش مو و رویش مجدد تارهای موی ریخته‌شده

ریزش مو در این افراد بسیار شدید بوده به طوری که تا چندین ماه ادامه می‌یابد و فرد هنگام شانه زدن موی خود یا حمام کردن با تار موهای زیادی مواجه می‌شود که از سرش ریخته است. در بسیاری از آقایان خالی شدن شقیقه‌ها باعث نگرانی شده است و خانم‌ها نیز از خالی شدن موهای خود نگران‌اند. این عارضه ممکن است تا ۶ ماه طول بکشد اما بعد از این مدت ریزش متوقف و رویش مجدد مو آغاز می‌شود. برای بهبود هرچه سریع‌تر و رویش مجدد موها راه‌حل‌هایی نیز وجود دارد که فهرستی از آنها را در زیر می‌خوانید:

* تقویت سیستم ایمنی بدن

* رساندن آهن کافی به بدن

* ورزش منظم

* داشتن خواب کافی

* عدم مصرف نوشیدنی‌های الکلی

* کنترل استرس

با رعایت کردن موارد فوق می‌توانید به بهبود کیفیت درمان و رویش مجدد و سریع‌تر موهای خود کمک کنید.  



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید