در حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی دولت تخلف کرده‌ است

0
67


|


۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۲۲:۵۰:۴۴

|

|


نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه:



به گفته نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، مجلس حذف ارز ترجیحی را در صورتی مجاز دانست که دولت‌ کالابرگ الکترونیک را برای کالاهای اساسی با قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ اجرایی کند که متاسفانه دولت برخلاف قانون، ارز ترجیحی را حذف کرد.



دولت در حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی تخلف کرده‌


|


۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۲۲:۵۰:۴۴

احمد دنیامالی نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور در رابطه با حذف ارز ترجیحی، گفت:چرا که خلاف آنچه گفته شده دولت در لایحه خود ارز ترجیحی را حذف کرده بود و مجلس با لایحه دولت مخالفت کرد.

به گزارش ایلنا، دنیامالی گفت: رئیس جمهور محترم در جمع نمایندگان تشکل‌های دانشجویی حذف ارز ترجیحی را به قانون بودجه ۱۴۰۱ نسبت دادند که به نظر می‌رسد ایشان باید عنایت بیشتری در گزارش هایی که به ایشان داده می‌شود، داشته باشند؛ چرا که خلاف آنچه گفته شده دولت در لایحه خود ارز ترجیحی را حذف کرده بود و مجلس با لایحه دولت مخالفت کرد.

وی افزود: مطابق جزء«س» تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۱، مجلس حذف ارز ترجیحی را در صورتی مجاز دانست که دولت‌ کالابرگ الکترونیک را برای کالاهای اساسی با قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ اجرایی کند که متاسفانه دولت برخلاف قانون، ارز ترجیحی را حذف کرد. 

دنیامالی در پایان عنوان کرد: همچنین دولت بر خلاف قانون بعد از حذف ارز ترجیحی، بجای کالابرگ الکترونیکی، یارانه نقدی پرداخت کرد که ارزش آن در طول ماه‌های گذشته کاهش یافته و در نتیجه قدرت خرید مردم در طول این مدت به شدت کاهش پیدا کرده است.

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید