برای اولین‌بار؛ پهپاد ضد زیردریایی در ارتش عملیاتی شد!+ ویدئو نحوه کار

0
53



برای اولین‌بار؛ پهپاد ضد زیردریایی در ارتش عملیاتی شد!+ ویدئو نحوه کار


|


۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۰۴:۲۰:۰۰

نیروی دریایی ارتش در حوزه کشف یگان‌های سطحی و زیر سطحی و انهدام یگان‌های زیر سطحی به وسیله پهپاد ورود کرده و این دستاورد هم اکنون در این نیرو عملیاتی است.

به گزارش تسنیم دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما در حوزه کشف یگان‌های سطحی و زیر سطحی و انهدام یگان‌های زیر سطحی به وسیله پهپاد ورود کرده‌ایم.

وی افزود: برای کشف زیردریایی به وسیله پهپاد از یک نوع سونار به همراه تجهیزات دیگری استفاده می‌کنیم که توسط جوانان این سرزمین طراحی شده‌اند و هم اکنون در نیروی دریایی عملیاتی هستند.

 

 

 

یکی از کاربران فعال در حوزه نظامی هم نوشت:

 

این وسیله مهم (مخصوصا اگر پهپاد مذکور از برد عملیاتی خوبی‌ هم برخوردار باشد) برای کشف زیر سطحی‌های دردسر ساز عملیاتی شده است. در این ویدئو نحوه کار تشریح شده است.

 

 

یکی‌ از راه‌های کشف زیر سطحی ها استفاده از sonobouys‌ ها است. این وسیله ها از هواپیما در قوطی هایی پرتاب می شوند و بر یک شناور (پلاستیکی) بادی با فرستنده رادیویی برای ارتباط با هواپیما روی سطح آب باقی می مانند، در حالی که یک یا چند سنسور هیدروفون از سطح به عمق انتخاب شده (که متغیر است)، فرود می رود. این شناور اطلاعات صوتی را از هیدروفون های خود از طریق رادیو UHF/VHF به اپراتورهای داخل هواپیما منتقل می کند.

در ویدئو این پروسه به صورت واقعی‌ نشان داده شده است. sonobuoy ها به دو دسته فعال و غیر فعال طبقه بندی می شوند. sonobuoy های فعال قبل از انتقال اطلاعات از طریق رادیو UHF/VHF به کشتی یا هواپیمای دریافت کننده، انرژی صوتی (پینگ) را در آب ساطع می کنند و به پژواک برگشتی گوش می دهند. sonobuoy های فعال قدیمی به طور مداوم پس از استقرار برای یک دوره زمان از پیش تعیین شده شروع به پینگ کردن میکنند. در نسخه‌های بعدی محدوده زمانی‌ پینگ کردن به صورت دلخواه توسط یک لینک رادیویی از هواپیما یا کشتی به sonobouy‌ ها دستور داده و میتواند متغیر باشد.

اگر این پهپاد انتحاری باشد به وسیله جستجوگر اپتیکی که دارد ۲ مزیت دارد: اول در صحنه نبرد با انتشار لحظه برخورد به هدف و انتشار تصاویر تلفات طرف مقابل را به رخ میکشیم که در کاهش روحیه دشمن موثر است و  دوم دقت بالاتری نسبت به پهپادی که فقط از GPSاستفاده میکند خواهد داشت

 

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید