انتقال نوزاد تازه‌متولد شده به سردخانه

0
82


|


۱۴۰۲/۰۲/۰۳ ۱۶:۲۷:۴۴

|

|


اتفاق تلخ در بیمارستانی در شهریار

رییس بیمارستان برکنار شد


در اتفاقی نادر در شهرستان شهریار، فرزند تازه متولدشده را به سردخانه منتقل کردند که به همین علت فوت کرد. پدر نوزاد در این رابطه گفت: به من گفتند توهم دارم اما فرزندم زنده بود و دوباره پس از چند ساعت فوت شد.



ماجرای نوزاد تازه‌ متولد شده‌ای که در سردخانه یخ زد


|


۱۴۰۲/۰۲/۰۳ ۱۶:۲۷:۴۴

در بیمارستان امام سجاد (ع) شهرستان شهریار، یک نوزاد تازه‌ متولد شده درحالی که زنده بوده اشتباها به سردخانه منتقل شده‌است.

به گزارش تسنیم، روز جمعه یکم اردیبهشت ۱۴۰۲ نوزاد پسری در بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار متولد شد که بنا بر اعلام کادر درمان علائم حیاتی نداشت و فوت‌شده به دنیا آمد که بر این اساس نوزاد به سردخانه بیمارستان منتقل شد. در ادامه صحبت‌های پدر نوزاد و افسر کشیک بیمارستان را می‌خوانید:

  • هنگام تولد فرزند در خرم‌آباد بودم و سریعاً خود را به بیمارستان رساندم اما عوامل بیمارستان اجازه ندادند که با همسرم ملاقات کنم.
  • حسی به من می‌گفت که بروم و پسرم را ببینم و بر اساس رسمی که داریم اسم بچه را در گوشش صدا کنم؛ به همین خاطر به‌سمت سردخانه رفتم و از مسئول سردخانه خواستم که پسرم را ببینم که با حراست هماهنگ کرد و به داخل رفتیم و وقتی در یخچال باز کرد، نوزاد را در کارتن قرار داده بودند و خواستم درش را باز کنم، اول اجازه ندادند و وقتی باز کردم بچه نفس می‌کشید و نگهبان فکر کرد توهم زده‌ام و وقتی بچه تکان خورد قبول کرد که زنده است.
  • نگهبان موضوع را به سوپروایزر اطلاع داد اما گفتند “امکان ندارد و بچه سه روز است مرده‌ است”، تا اینکه با یکی از مأمورین نیروی انتظامی وارد سردخانه شدیم و دید بچه زنده است و یکی از پرستاران را برای کمک آورد و بچه را لای پارچه پیچیدند و بالا بردند و در دستگاه گذاشتند.
  •  پسرم ساعت‌ها در سردخانه نفس می‌کشید و قلبش می‌تپید؛ با چشم خودم دیدم که پسرم زنده بود، دست‌وپا می‌زد، گریه می‌کرد و در دستگاه شیر می‌خورد و حتی تا آخر شب به مادرش خبر ندادیم چون نگران بودیم فوت کند تا اینکه پزشک گفت “حال نوزاد خوب و طبیعی است و به مادرش اطلاع دهید”.
  •  صبح روز ۲ اردیبهشت به ما اطلاع دادند که نوزاد فوت کرده است و با ناراحتی به بیمارستان رفتم و مادرش را ترخیص کردم که به همسرم آسیب نرسد اما از مسئولان تقاضا داریم به این کم‌کاری کادر درمان رسیدگی کنند.

 

صحبت‌های افسرکشیک را می‌خوانید:

  • بعد از مشاهده علائم نفس کشیدن در نوزاد سریع پارچه‌ای برداشتم و دور بچه پیچیدم و روی صندلی سردخانه گذاشتم و دنبال سوپروایزر گشتم اما موفق نشدم تا اینکه به بخش زایمان رفتم و به پرستاران گفتم “این بچه زنده است اما شما آن را به سردخانه بردید”، که همان زمان میان کادر درمان بحث شروع شد.
  •  پدر نوزاد متوجه زنده‌بودن و تکان‌خوردن نوزادش شده بود اما هرچه به کادر درمان گفته بود، اهمیت نداده بودند.

بنابر خبرها، علیرضا مرعشی رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار، صبح شنبه با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران برکنار شد.

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید