خوراکی‌هایی که با مصرف آنها می‌توانید از شر چربی‌های شکم راحت شوید

0
55



خوراکی‌هایی که با مصرف آنها می‌توانید از شر چربی‌های شکم راحت شوید


|


۱۴۰۲/۰۲/۰۷ ۲۳:۳۰:۰۰

انباشت چربی‌های شکم علاوه بر اینکه از زیبایی اندام شما می‌کاهد به شدت سلامتی را نیز در خطر قرار می‌دهد. در دوره و زمانی که اکثر افراد یا کارمند هستند یا به دلیل مشغله شغلی تحرک بسیار کمی دارند چاقی ناحیه شکم بسیار شایع است.

به گزارش اعتمادآنلاین، کسانی که با این مشکل روبرو هستند به دلیل کمبود وقت فرصت کافی برای رفتن به باشگاه ورزشی یا ورزش کردن در خانه را ندارند تا بتوانند اندام مناسب پیدا کرده و چربی‌های اضافه شکم خود را آب کنند. بنابراین به دنبال راهکاری هستند تا از طریق خوراکی و رژیم غذایی این مشکل را برطرف کرده و اندام دلخواه خود را به دست بیاورند.

در اینجا قصد داریم به مواد غذایی که در آب کردن چربی‌های اضافه شکم و پهلو کمک می‌کنند بپردازیم و با معرفی آنها به شما کمک کنیم تا بتوانید از شر این چربی‌ها خلاص شوید.

تاثیر خوردن میوه در چربی‌سوزی

میوه

اکثر میوه‌ها دارای ویتامین و مواد معدنی بالایی هستند که موجب بالا بردن سوخت و ساز بدن و در نتیجه چربی‌سوزی می‌شوند. مرکبات به دلیل داشتن ویتامین سی بالا به چربی‌سوزی کمک زیادی می‌کنند. همچنین میوه‌هایی نظیر انگور، کیوی، توت‌فرنگی و هندوانه نیز می‌توانند به سوختن سریع چربی‌ها در بدن کمک کنند.

مزایای دال‌عدس برای بدن

سوپ

دال‌عدس که به عدس سرخ نیز معروف است منبع غنی از پروتئین است و در عین حال بسیار کم کالری و کم چربی است. مصرف دال‌عدس سرعت متابولیسم بدن را افزایش داده و بدن را در شرایط بهتری قرار می‌دهد.

مصرف ماهی

ماهی

ماهی سرشار از امگا ۳ است و مصرف امگا ۳ باعث کاهش التهاب بدن می‌شود و در نتیجه از چاقی‌هایی که ناشی از استرس‌های روزانه است جلوگیری می‌کند. زیرا زمانی که بدن دچار التهاب می‌شود چاقی ناشی از استرس افزایش می‌یابد و باعث تجمع چربی‌ها می‌شود.

فواید خوردن لوبیا و سایر حبوبات

خوراک لوبیا

حبوبات از جمله لوبیا دارای پروتئین، ویتامین و مواد معدنی و فیبر بالایی هستند؛ قرار دادن حبوبات در وعده‌های غذایی می‌‌تواند باعث سیری زودهنگام و پرهیز از پرخوری و در نتیجه جلوگیری از چاقی شود.

تاثیر مصرف لبنیات کم‌چرب در لاغری شکم

لبنیات

کمبود کلسیم در بدن می تواند باعث تجمع چربی‌ها در اطراف شکم و پهلو شود، بنابراین گنجاندن لبنیات کم‌چرب در برنامه غذایی می‌تواند به آب شدن چربی‌های دور شکم و یا جلوگیری از تشکیل آنها کمک کند.

مصرف شیر، انواع پنیر، ماست و دوغ البته از نوع کم‌چرب آنها می‌تواند کلسیم لازم در بدن را تامین کند. مصرف لبنیات سه وعده در روز در کنار تحرک روزانه می‌تواند باعث چربی‌سوزی زیادی در ناحیه شکم شده و شما را شگفت‌زده کند.

جایگزینی غلات کامل به جای برنج در وعده شام

نان

خوردن برنج به ویژه در وعده شام به شدت باعث افزایش چربی‌های شکم و پهلو می‌شود، بنابراین اگر به جای برنج در وعده شام از غلات کامل نظیر جو پرک، جو دوسر، برنج قهوه‌ای، گندم کامل و سبوس‌دار و سایر غلات کامل استفاده کنید هم از تشکیل چربی در اطراف شکم جلوگیری می‌شود و هم باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن و چربی‌سوزی خواهد شد.

به همین منظور می‌توانید مقدار برنجی که مصرفی را کم کرده و در کنار آن از تکه‌های نان گندم کامل یا جو میل کنید.

خوردن غلات کامل حس سیری طولانی مدتی به بدن می‌دهد و باعث پرهیز از پرخوری می‌شود.

چای سبز چربی‌سوز طبیعی و مفید

چای سبز ز

چای سبز یکی از مفیدترین مواد غذایی در طب سنتی برای سوزاندن چربی‌های اضافه در بدن است. این چای با خاصیت آنتی‌اکسیدان بالایی که دارد باعث جلوگیری از بسیاری از بیماری‌های خطرناک از جمله سرطان یا بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. ضمن اینکه اگر مصرف چای سبز با پیاده‌روی همراه شود می‌‌تواند چربی‌سوزی را در ناحیه شکم و پهلو را افزایش دهد. 

آب کردن چربی‌های شکم با تخم مرغ

صبحانه تخم مرغ

محققان معتقدند کسانی که مصرف پروتئین را بیشتر از کربوهیدرات می‌کنند زودتر لاغر می‌شوند. موضوع این است که وقتی شما پروتئین مصرف می‌کنید بدن برای سوزاندن پروتئین نیاز به صرف انرژی بیشتری دارد بنابراین سوخت و ساز بدن با مصرف پروتئین بیشتر شده و در نتیجه لاغری و چربی‌سوزی افزایش می‌یابد. سعی کنید مواد پروتئینی را در وعده صبحانه خود بگنجانید مثلاً تخم مرغ در وعده صبحانه می‌تواند باعث لاغری، آب شدن چربی‌های شکم و پهلو شود چرا که علاوه بر داشتن پروتئین دارای ویتامین دی است که ویتامین دی نیز به چربی‌سوزی کمک می‌کند.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید