هشدار به ایرانیان خریدار خانه در ترکیه؛ تا این تاریخ خانه نخرید و مهاجرت نکنید

0
66



هشدار به ایرانیان خریدار خانه در ترکیه؛ تا این تاریخ خانه نخرید


|


۱۴۰۲/۰۲/۱۱ ۰۶:۲۰:۰۰

کمال قلیچدار اوغلو یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با انتشار ویدئو تبلیغاتی تحت عنوان “اجاره” گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، فروش خانه به اتباع خارجی در ترکیه را ممنوع خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، انتخابات همزمان ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه در روز ۱۴ ماه می ۲۰۲۳ (۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد و برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، رجب طیب اردوغان از سوی ائتلاف جمهور، کمال قلیچداراوغلو از سوی ائتلاف ملت، محرم اینجه از سوی حزب مملکت و سینان اوغان از سوی ائتلاف آتا در حال رقابت هستند.

روزنامه جمهوریت ترکیه چند روز پیش اعلام کرد که اجرای سیاست‌های رجب طیب اردوغان، اخذ تابعیت و اقامت اتباع خارجی در ترکیه در قبال خرید و یا اجازه خانه موجب شده است که قیمت خرید و اجاره مسکن به شدت افزایش یابد.

بنا به گزارش این روزنامه، اتباع خارجی طی ۱۰ سال گذشته ۳۵۷ هزار و ۳۴۳ خانه در ترکیه خریداری کرده اند و همین امر سبب افزایش اجاره بها و قیمت خانه در ترکیه شده است.

بنا به اعلام رسانه‌‎های ترکیه، با اجرای سیاست جذب سرمایه خارجی ترکیه، هر تبعه خارجی می تواند با خرید مسکن به قیمت ۷۵ هزار دلار مجوز اقامت نامحدود و با خرید خانه به قیمت ۴۰۰ هزار دلار تابعیت و شهروندی ترکیه را اخذ کند.

همین امر سبب شده است که اتباع کشورهای مختلف برای خرید خانه در ترکیه اقدام کنند و با ادامه این روند در سال‌های اخیر، تعادل جمعیتی در برخی محلات شهرهای ترکیه به هم خورده و سبب نارضایتی مردم محلی شده است.

“کمال قلیچدار اوغلو” نامزد اپوزیسیون و رقیب اصلی انتخاباتی اردوغان با انتشار ویدئو تبلیغاتی تحت عنوان “اجاره” و در تشریح برنامه‌های خود برای حل مشکل مسکن در ترکیه اعلام کرد که اگر پیروز انتخابات شود، در دوره مدیریت او، تا زمانی که مشکل مسکن مردم ترکیه حل نشود، حتی یک خارجی هم نخواهند توانست در ترکیه خانه بخرد.

به ایرانیان توصیه می‌شود تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه منتظر نتیجه انتخابات ترکیه باشند. در صورت پیروزی اوغلو، حتما برای مهاجرت به ترکیه باید تجدید نظر کنید چرا که او به سیاست‌های ضد مهاجرتی مشهور است.

 

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید