اعتراض رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تبعیض‌ قائل شدن مجلس در طرح شفافیت

0
63


|


۱۴۰۲/۰۲/۱۴ ۱۳:۴۷:۳۲

|

|





رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه مجلس مواردی از شفافیت برای خود را استثنا کند ولی سایر دستگاه‌ها از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام را ملزم به انتشار مذاکرات خود کند، تبعیض و تعجب‌آور است.



اعتراض رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تبعیض‌ قائل شدن مجلس در طرح شفافیت


|


۱۴۰۲/۰۲/۱۴ ۱۳:۴۷:۳۲

اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه برگزار شد و موافقان و مخالفان دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

به گزارش فارس، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع، این طرح را از بعد مصلحت بررسی می‌کند. به نظر می‌رسد که در این طرح، همه جوانب کار دیده نشده است. پخش مشروح مذاکرات علنی جلسات مجلس، حسب قانون اساسی الزامی است و فقط آرای نمایندگان مشخص نبود که مجلس آن را در مورد امور صنفی و منطقه‌ای استثناء کرده است. اینکه مجلس مواردی از شفافیت برای خود را استثنا کند ولی سایر دستگاه‌ها از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام را ملزم به انتشار مذاکرات خود کند، تبعیض و تعجب‌آور است.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به موارد متعدد الزام‌آور این قانون برای قوه‌قضائیه، گفت: آیا واقعا این قانون و الزامات زمان‌بر آن، به نفع مردم است؟ خیلی از این موارد به نفع مردم نیست.

در این جلسه، علی لاریجانی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، غلامرضا آقازاده، سیدمصطفی میرسلیم، احمد توکلی، سیدمرتضی نبوی و محمدجواد ایروانی درباره این طرح و موضوعات پیرامونی آن به اظهارنظر پرداختند و با توجه به ابعاد موضوع و تعدد موافقان و مخالفان آن و لزوم ادامه مذاکرات، بحث و بررسی و تصمیم‌گیری به جلسه دیگر موکول شد.

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید