تغییرات قیمت خودرو به خاطر استیضاح وزیر نیست / اگر دلار پایین بیاید، خودرو یک رکود دو ماهه را تجربه می‌کند

0
53


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس اقتصادی «انتخاب»: عملکرد ضعیف فاطمی امین در بازار خودرو باعث شد انتقادات بسیاری به او وارد شود و این وزیر پرحاشیه را به استیضاح بکشاند. با این وجود بازار خودرو از رفتن فاطمی امین ناراحت نیست و تغییراتی را در سطح قیمت‌ها بصورت جزئی مشاهده می‌کنیم. از سوی دیگر فعالان این عرصه خواستار کنترل و حضور کمتر دولت در بازار خودروسازی و عرضه هستند که می‌تواند وضعیت را با حضور بیشتر بخش خصوصی بهبود بخشد.

فیروز نادری، کارشناس خودرو درباره تاثیرات استیضاح فاطمی امین بر کاهش قیمت خودرو به «انتخاب» گفت: الان تغییرات به واسطه تغییر وزیر نبوده است، این تغییرات و کاهش قیمت جزئی به خاطر فروش بالا خودرو در شب عید در سیستم یکپارچه بوده است، وگرنه اتفاق جدیدی نداریم. البته عوامل سیاسی می‌تواند تاثیراتی بر بازار خودرو داشته باشد، ما با ضعیف مدیریتی به این روز در خودرو افتاده ایم. با تصمیم‌های نادرست این فضا را ایجاد کرده اند از جمله در نحوه فروششان در بورس و سیستم یکپارچه.

وی درباره تغییر وزیر در ایجاد وضعیتی جدید برای بازار خودرو افزود: بعید می‌دانم تغییر وزیر تاثیری بر بازار خودرو بگذارد، چون بازار خودرو یک رکود را تجربه می‌کند. دولت الان یک میلیون خودرو فروخته است و پول مردم را گرفته برای خودرو‌هایی که هنوز تحویل نداده است که این اتفاق رکود ایجاد کرده است. مگر اینکه دلار رو به بالا حرکت کند شاید اتفاقی بیفتد اگر دلار پایین بیاید ماشین یک رکود دوم ماهه را تجربه می‌کند. عملکرد فاطمی امین نیز خیلی ضعیف بود اصلا کاری نمی‌کنند که مردم احساس کنند اتفاق جدید و خوبی در حوزه خودرو افتاده است. هر وزیری می‌آید اول وعده می‌دهد بعد از یادش می‌رود و همه چیز مثل سابق ادامه می‌یابد.

این کارشناس خودرو درباره نقش دولت در ایجاد وضعیت فعلی در بازار خودرو و احتمال واردات اشاره کرد: با تصمیماتی که دولت می‌گیرد بازار بهتر نمی‌شود. باید خودروساز‌های دولتی خصوصی شوند ما الان چهل سال است علاجی برای خودرو نداریم. همیشه بزرگترین مشکل کشور ما ماشین بوده است. بنظر من خودروساز‌ها را باید کوچک کنند و بخش خصوصی آن را اداره کنند. حداقل در پنج سال این مسئله را حل کنند و از این وضعیت در بیایم. در زمینه واردات نیز بعید می‌دانم اتفاقی بیوفتد. چون چند سال است فقط شایعات آن را می‌شنویم. الان دولت ما نیز فهمیده است چگونه مردم را مدیریت کند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید