چرا کاهش اسپرم و ناباروری مردان را تهدید می‌کند؟

0
52



چرا کاهش اسپرم و ناباروری مردان را تهدید می‌کند؟


|


۱۴۰۲/۰۲/۲۱ ۲۰:۳۵:۰۹

داده‌های مطالعه جدیدی که در مجله اروپایی «غدد درون‌ریز» منتشر شده، نشان می دهد که پسران دارای اضافهوزن با مشکل محدودیت در رشد اندام‌ تولیدمثلی نسبت به سایر همسالان خود مواجه‌ هستند و این موضوع آن‌ها را در معرض خطرناباروری در بزرگسالی قرار می‌دهد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از مدیکال اکسپرس، ناباروری هم بر سلامت روانی و هم بر زندگی اقتصادی و اجتماعی افراد در سنین باروری تاثیر می‌گذارد.

گزارش‌ها حاکیست که ناباروری ۴۸ میلیون زوج اروپایی را در سال ۲۰۱۰ میلادی تحت تاثیر قرار داد. اگرچه ناظران اغلب ناباروریمردان را نادیده می گیرند اما متخصصان معتقدند که این عامل در حدود نیمی از موارد ناباروری زوجین وجود دارد. با این حال، دربیشتر موارد دلیل ناباروری در مردان نامشخص است.

بر اساس یک مطالعه آلمانی که ناباروری را در بیش از ۲۰ هزار بیمار مرد مراجعه کننده به یک مرکز باروری ارزیابی کرد، در مورد ۷۰درصد آنها هیچ تشخیصی وجود نداشت.

درصد قابل توجهی از بیماران مرد نابارور هیچ توضیحی برای این مشکل خود ندارند. تحقیقات همچنین نشان‌دهنده روند کاهشی تولیداسپرم در مردان طی ۴۰ سال گذشته است.

چاقی چقدر بر ناباروری مردان تاثیرگذار است؟

به موازات این تغییر، شیوع چاقی کودکان نیز در سراسر جهان از ۳۲ به ۴۲ میلیون نفر افزایش یافته است. همچنین ناظران تخمین می‌زنند که حدود ۶۰ درصد از کودکان امروزی تا سن ۳۵ سالگی چاق خواهند شد.

متخصصان برای بررسی ارتباط چاقی پسران با ناباروری آنها در بزرگسالی مطالعه‌ای را روی کودکان و نوجوانان دو تا ۱۸ ساله انجام دادند.

متخصصان داده هایی را در مورد رشد اندام تولیدمثلی، سن، شاخص توده بدنی و مقاومت به انسولین در ۲۶۸ کودک و نوجوان جمع‌آوری کردند. آنها دریافتند در پسرانی با وزن طبیعی، رشد اندام تولیدمثلی بیشتر از آنهایی است که اضافه وزن یا چاقی در سنین قبل از بلوغ داشتند.

متخصصان با توجه به نتایج این مطالعه معتقدند که کاهش وزن می‌تواند به بیماران در جلوگیری از ناباروری در مراحل بعدی زندگی کمک کند.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید