بزرگترین بسته کمک نظامی برلین به کی‌یف

0
59


|


۱۴۰۲/۰۲/۲۳ ۱۴:۵۱:۲۲

|

|





اشپیگل روز شنبه (امروز) خبر داد که آلمان بسته جدیدی از تجهیزات نظامی را برای اوکراین به ارزش ۲.۷ میلیارد یورو (۳.۰ میلیارد دلار) جمع‌آوری کرده است که بزرگترین بسته کمکی برلین به کی‌یف از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین است.



بزرگترین بسته کمک نظامی برلین به کی‌یف


|


۱۴۰۲/۰۲/۲۳ ۱۴:۵۱:۲۲

اشپیگل روز شنبه (امروز) خبر داد که آلمان بسته جدیدی از تجهیزات نظامی را برای اوکراین به ارزش ۲.۷ میلیارد یورو (۳.۰ میلیارد دلار) جمع آوری کرده است که بزرگترین بسته کمکی برلین به کی‌یف از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین است.

به گزارش فارس و بنا بر گزارش این مجله آلمانی، بسته جدید کمک تسلیحاتی آلمان به اوکراین شامل موارد ذیل می‌شود:

«۲۰ دستگاه خوردوی جنگی پیاده نظام «ماردر»، ۳۰ فروند تانک «لئوپارد ۱»، ۱۵ دستگاه ضد هوایی خودکششی «گپارت»، ۲۰۰ پهپاد شناسایی، چهار سامانه پدافندی Iris-T، مهمات و تجهیزات توپخانه و بیش از ۲۰۰ خودروی زرهی رزمی و لجستیکی».

تدارک آلمان برای ارسال کمک‌های نظامی تازه به اوکراین در شرایطی انجام می‌گیرد که این کشور به همراه آمریکا و دیگر کشورهای غربی از آغاز جنگ اوکراین در حال ارائه انواع کمک‌های تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی هستند و همزمان فشارهای بی سابقه علیه روسیه از جمله تحریم‌های شدید را در پیش گرفته‌اند.

آلمان به بهانه جنگ اوکراین، ضمن اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه در حال اختصاص بودجه کلان برای بالا بردن توان ارتش آلمان و خریدهای تسلیحاتی تازه از آمریکا است.

در همین راستا، آمریکا اخیرا هفته گذشته خبر داد که در قراردادی به ارزش حدود ۸.۵ میلیارد دلار ۶۰ فروند بالگرد نظامی «شینوک-۴۷» و دیگر تجهیزات مرتبط به آلمان می‌فروشد.




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید