زلنسکی به سرنوشت هیتلر دچار خواهد شد

0
46



زلنسکی به سرنوشت هیتلر دچار خواهد شد


|


۱۴۰۲/۰۲/۲۳ ۰۸:۴۸:۳۸

دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه مدعی شد که ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین ممکن است به سرنوشت دیکتاتور نازی آدولف هیتلر دچار شود.

به گزارش ایسنا به نقل از آرتی، این اظهارات در پاسخ به پیشنهاد زلنسکی مبنی بر اینکه مقامات کرملین با “پایان غم انگیز” روبرو خواهند شد، بیان شد.

مدودف قبل از مقایسه رئیس‌جمهور اوکراین با هیتلر که در مراحل پایانی جنگ جهانی دوم با یورش نیروهای شوروی به برلین خودکشی کرد، در تلگرام نوشت: «ما نمی دانیم چه کسی به کدام پایان خواهد رسید».

رهبر سابق روسیه همچنین زلنسکی را به “آرزوی مرگ برای همه در کرملین” متهم کرد.

اظهارات او در پاسخ به مصاحبه‌ای بود که روز جمعه توسط بی‌بی‌سی منتشر شد، که در آن زلنسکی اظهار داشت: «باور کنید، کسانی که در کرملین هستند… پایان بدی خواهند داشت». رئیس جمهور اوکراین تمایل خود را برای از بین رفتن سریع رهبری فعلی روسیه ابراز کرد و مدعی شد که آنها “مسلماً به مرگ طبیعی نخواهند مرد.”

مصاحبه با زلنسکی کمتر از دو هفته پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین به کرملین انجام می شود که مسکو آن را یک سوء قصد علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و اقدامی تروریستی توصیف کرد. رهبر روسیه در زمان حادثه در کرملین نبود. روسیه کی یف را به سازماندهی این حمله متهم کرد و گفت که این حق را برای خود محفوظ می داند که هر طور که صلاح می داند پاسخ دهد. اوکراین هرگونه دخالت در این حادثه را رد کرد، اگرچه این حمله باعث شد مدودف خواهان “برکناری فیزیکی” زلنسکی شود.

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه همچنین گفت: روسیه به استفاده از تمام ابزارهای قانونی موجود برای متهم کردن عوامل انفجار در خطوط لوله گاز نورد استریم ادامه خواهد داد، اما احتمال وقوع این اتفاق در دادگاه های بین المللی بسیار اندک است.

او در مجمع حقوقی بین‌المللی سن پترزبورگ گفت: «طبیعاً، ما به استفاده از تمام ابزارهای قانونی موجود برای پاسخ‌گویی مسئولین ادامه خواهیم داد، اما شانس انجام این کار در دادگاه‌های بین‌المللی ناچیز است.

وی یادآور شد که تلاش می شود روسیه را متهم به انفجار خطوط لوله کند در حالی که این روسیه است که حقوقش زیر پا گذاشته شده است. وی گفت: علیرغم واقعیت‌های آشکاری که نشان می‌دهد گروه‌های رادیکال درگیر بوده‌اند، کشورهای اروپایی گویی تعهدات خود را بر اساس کنوانسیون حقوق دریاها و کنوانسیون سازمان ملل برای سرکوب بمب‌گذاری‌های تروریستی فراموش کرده‌اند.

به گفته مدودف، روسیه قادر به تغییر وضعیت است. وی تاکید کرد: اما ابزارهای جهانی دفاع حقوقی در حال حاضر عملاً کارساز نیستند، حتی چنین ایده های زیبایی که بیش از ۵۰ سال پیش در بیانیه اصول حقوق بین الملل تصویب شده توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به روی کاغذ آمده بود.

مدودف معتقد است که دشمنان روسیه جهان را به سمت جنگ جهانی سوم و یک فاجعه جهانی سوق می دهند.

او گفت: «امروز، ما یک عملیات نظامی ویژه برای حفاظت از حاکمیت، تمامیت ارضی و امنیت میلیون‌ها نفر انجام می‌دهیم». بدیهی است که یک جنگ ترکیبی تمام عیار علیه کشور ما در حال انجام است. خیرین آمریکایی و اروپایی، دشمنان ما را با انواع سلاح های کشنده پمپاژ می‌کنند، آنها ترور را در مناطق مرزی روسیه تشویق می کنند، آنها خرابکاری و ترور سیاسی انجام می دهند. 

به عقیده او، دشمنان روسیه “به طور موثر جهان را به جنگ جهانی سوم، به یک فاجعه جهانی سوق می دهند، که در آن، همانطور که همه می‌دانیم، طبق تعریف نمی‌توان برنده ای داشت.”

به گفته مدودف، «بجاست که امروز به یاد بیاوریم، چند موشک شوروی برای شروع یک روان پریشی جهانی در طول بحران کارائیب – از یک طرف، و از طرف دیگر – چه تعداد سلاح به مناطق نزدیک به مرزهای روسیه در چنین بازه زمانی کوتاهی ناتو کشیده شد.

این مقام مسئول در پایان گفت: سوال این است که واقعا چه کسی جهان را به آخرالزمان نزدیک می کند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید