فروغی از عدم کسب مدال تا خروج از رنکینگ جهانی

0
60



کد خبر : ۱۹۳۸۳۹۱ |
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۸ |
۳۳۳ بازدید |

۰
دیدگاه

نبود نظارت و حواشی دامنگیر برخی ملی پوشان تیراندازی


ملی‌پوشان تفنگ کشورمان و جواد فروغی قهرمان المپیک در جام جهانی باکو نتایج ضعیفی کسب کردند.

فروغی از عدم کسب مدال تا خروج از رنکینگ جهانی

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از خبرگزاری فارس، جام جهانی تیراندازی در حالی به میزبانی باکو به پایان رسید که ۲ ملی‌پوش تپانچه کشورمان موفق به کسب مدال طلا و نقره شدند. سجاد پورحسینی در تپانچه بادی طلا گرفت و هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر نقره گرفت اما آنچه در این مسابقات قابل تامل و شاید نگران‌کننده بود، نتایج ضعیف ملی‌پوشان تفنگ و البته ناکامی جواد فروغی دارنده مدال طلای المپیک توکیو بود. 

در حالی که پیش از این نجمه خدمتی، فاطمه کرم‌زاده و الهه احمدی در مسابقات جهانی در سال‌های گذشته صاحب مدال شده بودند اما در جام جهانی باکو کاری از پیش نبردند و نتایج بسیار ضعیفی کسب کردند تا نگرانی‌ها از عدم موفقیت ورزشکاران تفنگ بیشتر شود.  

در ادامه ناکامی‌های ملی‌پوشان تفنگ می‌توان به نتیجه ضعیف امیرمحمد نکونام اشاره کرد؛ ورزشکاری که در مسابقات جهانی مصر رکورد جدیدی ثبت کرد و در یک قدمی کسب سهمیه المپیک پاریس بود و حالا چهل و ششم شده است.

و اما در مورد جواد فروغی مسائل مختلفی مطرح شده که به نظر می‌رسد همین حاشیه‌ها دلایل اصلی عدم موفقیت این ورزشکار باشد. فروغی که در بازی‌های المپیک توکیو برای اولین بار رشته تیراندازی را صاحب مدال طلا کرد حالا در جایگاهی قرار گرفته که در جدیدترین رده‌بندی جهانی از رنکینگ خارج شده است. وی در جام جهانی باکو در تپانچه بادی در جایگاه پنجاه و نهم در بین تیراندازان حاضر در مسابقات و در جایگاه آخر در بین تیراندازان کشورمان قرار گرفت. 

* تغییر مربیان فروغی بعد از المپیک 

ملی‌پوش تپانچه کشورمان که با محسن نصراصفهانی در المپیک شرکت داشت بعد از این بازی‌ها چندین بار مربی خود را تغییر داد. در ابتدا نجفی به تمرین با فروغی پرداخت، بعد نصراصفهانی با او کار کرد اما فروغی بعد از مدتی اعلام کرد که تمایلی به همکاری با این مربی هم ندارد تا جعفرزاده به عنوان مربی همراه او در جام جهانی شود. این در حالیست که ورزشکاران دیگری که با نصراصفهانی همکاری خود را ادامه دادند مانند هانیه رستمیان و سجاد پورحسینی حالا به موفقیت هم رسیده‌اند. 

* حواشی دامنگیر تیراندازی و قهرمان المپیک 

البته  این حواشی به همین تغییرات مربی خلاصه نمی‌شود و مصاحبه‌های مختلف قبل از مسابقات به نظر می‌رسد تمرکز فروغی را به سمتی غیر از مسابقه و تمرین برده است. در حالی که ورزشکاران بزرگ و مدال‌آور جهان معمولا در زمان حساس‌ مسابقات مصاحبه‌ای ندارند چون ممکن است یک گفت‌وگو تمرکز ورزشکار را برهم زند. فروغی قبل از بازی‌های المپیک هیچ مصاحبه‌ای نداشت و با تمرکز بر تمرین و مسابقه نتیجه آن را هم دید. 

به عنوان مثال فروغی یکسال اخیر را در ۱۰ متر بادی تمرین کرده و مدال المپیک خود را در  همین ماده کسب کرده اما حالا می‌گوید چرا تپانچه ۲۵ متر راه نمی‌افتد؟ این در حالیست که فدراسیون در بحث بادی مشکلی ندارد و معمولا مدال‌های کسب شده هم در همین ماده بوده است. به علاوه فروغی بعد از المپیک در کسب مدال انفرادی در رشته تخصصی خود که هر روز در آن مشغول تمرین است یعنی تپانچه ۱۰ متر موفق به کسب مدال انفرادی نشده است.

به گزارش فارس، البته نباید در این باره نسبت به عملکرد فدراسیون تیراندازی بی تفاوت بود. عدم نظارت مسئولان این فدراسیون زمینه ساز ایجاد حواشی برای قهرمانان خواهد شد.

فدراسیون می بایست نسبت به عملکرد ورزشکاران خود پاسخگو بوده و همچنین با نظارت دقیق خود شرایطی ایجاد کند که زمینه ورزشکار سالاری که نمونه آن را در برخی از فدراسیون های ورزشی در گذشته شاهد بودیم ایجاد نگردد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید