اتفاق بد در روز آخر لیگ: خبرنگاران رفتند!

0
66



کد خبر : ۱۹۳۸۵۲۶ |
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۰۰ |
۳۰۰ بازدید |

۰
دیدگاه

شوخی زشت با اسم جایگاه روزنامه‌نگاران


در دیدار جذاب نساجی مازندران و پرسپولیس و جشن قهرمانی سرخ‌ها، جایگاه خبرنگاران ورزشگاه وطنی مملو از افرادی با کمترین ارتباط با رسانه بود.

اتفاق بد در روز آخر لیگ: خبرنگاران رفتند!

به گزارش “ورزش سه”، پرسپولیس تهران در یک بازی برتر در ورزشگاهی که چندان با جو دیدارهای خانگی فاصله نداشت، موفق شد نساجی مازندران را با چهار گل درهم بکوبد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. برگزاری این دیدار حساس و پربیننده شرایط خاص خودش را می‌طلبید و دشواری‌های ویژه خودش را داشت. انتظار اینکه این مراسم به شکل کامل و عالی برگزار شده باشد انتظاری به جا نخواهد بود، اما رعایت نشدن حداقل‌ها در این دیدار به شدت توی ذوق زد.

ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر این روزها در تلاش برای رسیدن به بازی‌های آسیایی است اما با وجود نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان هزینه برای این استادیوم هنوز چیزهای کوچک (به لحاظ بودجه) اما مهمی فراهم نشده. مهمترین مسئله این ورزشگاه، جایگاه خبرنگاران است. جایگاهی که نه تنها از سایر فضاها جدا نیست بلکه اینترنت، تلویزیون و امکانات اولیه یک جایگاه خبرنگاران استاندارد را ندارد. در بازی‌های مهم و پربیننده هم این جایگاه همیشه توسط مهمانان و افراد غیررسانه‌ای پر می‌شود. خبرنگاران در این جایگاه محروم از اینترنت، تلویزیون و امکانات اولیه، حتی شرایط دیدن دیدار را نخواهند داشت زیرا ازدحام جمعیت و ایستادن افراد نامربوط، میدان دید آنها را از بین می‌برد.

1877406

روز پنجشنبه و در مهمترین بازی فصل و شاید تاریخ لیگ برتر در مازندران هم این اتفاق تکرار شد. بعد از حضور مدیرعامل سرخ‌ها با ده همراه، هواداران پرسپولیس با پر کردن جایگاه سی‌آی‌پی باعث شدند برگزار کنندگان، مهمانان و صاحبین بلیت را به جایگاه خبرنگاران منتقل کنند. تعداد بالای این افراد باعث شده بود خبرنگاران بومی و بیش از ۶۰ نفر خبرنگاران مهمان نتوانند اخبار را به درستی پوشش بدهند و یا حتی جای مناسبی برای ایستادن در جایگاه پیدا کنند. این ماجرا باعث شد بعضی از خبرنگاران استادیوم را پیش از پایان نیمه اول ترک کنند.

این مشکلات در کنار مسئله ورود به زمین و پوشش بعد از بازی هم برای خبرنگاران همیشه معضل بود. در روز پایانی مسابقات با کمک رفعتی ناظر بازی این معضل به اوج رسید و بسیاری از خبرنگاران اجازه ورود به کاسه زمین و پوشش مراسم قهرمانی را پیدا نکردند تا از پشت فنس‌ها ناظر جشن قهرمانی باشند.

1877408

ورود اصحاب رسانه در بازی‌های قبلی هم مشکلات خودش را داشت اما پنجشنبه یک واقعه استثنایی بود. اتفاقات در وطنی باعث شده پوشش مسابقه فوتبال به جای آنکه یک کار لذت بخش و خلاقانه باشد، تبدیل به کاری پر زحمت و آزار دهنده شود. 

وطنی نه برای بازی‌های آسیایی بلکه برای فصل آینده لیگ برتر باید دستخوش تغییرات شود. اولین و مهمترین این تغییرات هم تجهیز و جداسازی جایگاه خبرنگاران از باقی ورزشگاه است تا اصحاب رسانه توان اجرا و انعکاس خبر بازی‌های این ورزشگاه را داشته باشند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید