باید از حیثیتم بعد از محرومیت دفاع می کردم

0
62



کد خبر : ۱۹۳۸۸۱۸ |
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۰ |
۲۷۰ بازدید |

۰
دیدگاه

در فقر امکانات هستیم


دونده دوی سه هزار متر ایران پس از پایان محرومیت چهارساله اش و کسب مقام قهرمانی در مسابقات جایزه بزرگ تهران گفت: تلاش کردم تا از حیثیت خودم دفاع کنم.

باید از حیثیتم بعد از محرومیت دفاع می کردم

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از مهر، مسابقات جایزه بزرگ دوومیدانی کشور روز جمعه ۲۹ اردیبهشت در تهران برگزار شد که طی آن حسین کیهانی دارنده طلای ماده سه هزار متر با مانع بازیهای آسیایی جاکارتا پس از اتمام محرومیت چهارساله اش به دلیل دوپینگ در این رویداد شرکت کرد. کیهانی توانست در این روز با ثبت زمان ۹ دقیقه و ۱۷ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه قهرمان شود.

کیهانی در گفتگو با در خصوص حضورش در اولین مسابقه پس از چهار سال دوری از میادین دوومیدانی گفت: دو سال استراحت کردم، نه مسابقه ای و نه تمرینی داشتم. از سال گذشته تمرینات ام را به صورت جدی زیر نظر سجاد مرادی دونده پر افتخار کشورمان شروع کردم. خوش شانسی آوردم که بازیهای آسیایی به دلیل با تعویق روبرو شد چرا که اگر این رقابت ها سال قبل برگزار می شد هنوز ۵ ماه از محرومیت ام مانده بود ولی الان محرومیت ام تمام شده و می توانم به حضور در این بازیها فکر کنم.

وی افزود: تعویق بازیهای آسیایی چین به من انگیزه بیشتری داد و انرژی گرفتم. تمرینات ام را در این مدت جدی تر دنبال کردم و با هزینه خودم اردوهای مختلفی را طی کردم. مسابقات جایزه بزرگ تهران اولین مسابقه ام پس از چهار سال بود که متاسفانه دو روز قبل از این رقابت ها سرماخوردم و در پیست هم حالم بدتر شد. با این حال تمام تلاشم را کردم تا بتوانم از حیثیت خودم دفاع کنم.

دارنده طلای بازیهای آسیایی جاکارتا ادامه داد: عملکردم در این مسابقات برای خودم بسیار مهم بود می خواستم در اولین مسابقه بهترین عملکرد را داشته باشم و شروع خوبی برایم باشد. با وجودیکه در میانه مسابقه از ناحیه پا آسیب دیدم تا پایان مسیر تلاش کردم و اول شدم.

وی در مورد برنامه خود در ادامه فصل مسابقات دوومیدانی هم بیان کرد: خودم را برای بازیهای آسیایی آماده می کنم. قرار است خردادماه در جام بین المللی امام رضا در مشهد هم شرکت کنم. در این رقابت ها دوندگانی از کشورهای مختلف هم حضور دارند. حضورم در این مسابقه مهم است چرا که می توانم در این رقابت ها محک بخورم. این رقابت ها برای فدراسیون هم مهم است چرا که بعد از آن تیم ملی قرار است در مسابقات قهرمانی آسیای تایلند شرکت کند و از آن سو از تیرماه تمام رکوردها برای المپیک ثبت می شود و ورزشکارانی که بتوانند به حد نصاب ها برسند سهمیه المپیک پاریس را خواهند گرفت.

کیهانی خاطرنشان کرد: امسال سال پر مسابقه ای است و می تواند برای دوومیدانی هم پر مدال باشد. من هم برای دفاع از مدال طلای بازیهای آسیایی ام تلاش می کنم. امیدوارم شرایط با آمدن آقای داوری بهتر شود. قطعاً کشورهای دیگر بیکار ننشسته اند و فقط به مسابقات قهرمانی کشورهای خود بسنده نمی کنند. ورزشکاران آنها مدام در مسابقات و اردوها و کمپ های مختلف بین المللی رفته و تمرین می کنند، از بهترین مکمل ها، ماساژورها و امکانات و دکترها بهره می برند و متاسفانه ما در اینجا از خیلی از این امکانات بی بهره و محروم هستیم.

دوومیدانی کار اهل کرمانشاه تاکید کرد: انتظار داریم برای بهبود شرایط دوومیدانی کاران تا بازیهای آسیایی و مسابقات المپیک در مسابقات بیشتری شرکت کنیم.

ملی پوش اسبق تیم ملی دوومیدانی کشورمان در پاسخ به این پرسش که «رکورد مسابقات روز جمعه تا رکوردی که در مسابقات آسیایی صاحب مدال شدید فاصله زیادی دارد آیا می توانید در این فرصت کم سطح آمادگی خود را بالا ببرید و به این رکورد برسید؟»، گفت: من در اولین مسابقه فصل نتوانستم به رکورد خودم برسم و قطعاً هم بعد از چهار سال دوری از مسابقات این رکورد ملاک ارزیابی نیست. من خودم تا به رکوردم نرسم از فدراسیون می خواهم که به رقابتی اعزام نشوم. تمام هدفم این است که بتوانم همان حسین کیهانی باشم که در جاکارتا بودم و بتوانم افتخار آفرینی کرده و به بالابردن پرچم کشورم در میادین بین المللی کمک کنم.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید