شهریار خاطرات ادموند بزیک را زنده کرد

0
56



کد خبر : ۱۹۳۸۷۶۷ |
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۰۰ |
۶۲۶ بازدید |

۰
دیدگاه

دریافت کفش طلا با حداقل گل زده


شهریار مغانلو در حالی عنوان آقای گلی لیگ برتر را کسب کرد که مثل ادموند بزیک فقط ۱۳ گل در یک فصل به ثمر رساند.

شهریار خاطرات ادموند بزیک را زنده کرد

به گزارش “ورزش سه”، با هت‌تریک مهدی قایدی در مسابقه با تراکتور فوتبال ایران منتظر شکل گرفتن یک آقای گلی مشترک در لیگ بیست و دوم میان او و شهریار مغانلو، مهاجم سپاهان، بود. مغانلو اما با گل شماره ۱۳ خود در ثانیه‌های پایانی دیدار با مس کرمان بار دیگر به تنهایی به صدرجدول گلزنان رفت تا در نهایت عنوان آقای گلی را به دست بیاورد و برنده کفش طلای مسابقات باشد.

مغانلو در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر پنجمین بازیکن سپاهان است که عنوان آقای گلی لیگ را به دست می‌آورد. ادموند بزیک در لیگ دوم، عماد رضا در لیگ نهم، کی‌روش استنلی در لیگ هجدهم (مشترک با لوسیانو پریرا) و سجاد شهباززاده در لیگ بیستم ۴ بازیکنی بودند که پیش از این با پیراهن سپاهان برنده کفش طلا شده بودند و مغانلو برای پنجمین بار این عنوان را برای سپاهان به ارمغان آورد.

نکته قابل توجه اما آقای گلی مغانلو با حداقل گل زده ممکن است. تا پیش از این دوره لیگ برتر پایین‌ترین گل زده برای کسب عنوان آقای گلی در لیگ دوم بود که ادموند بزیک با پیراهن سپاهان با ۱۳ گل زده به کفش طلا رسید و حالا برای دومین بار در تاریخ لیگ برتر آقای گل مسابقات باز هم با ۱۳ گل انتخاب می‌شود.

1877859
تصویری از ادموند بزیک و شادی گل معروف او با پیراهن سپاهان در لیگ دوم

به عبارت بهتر مغانلو در لیگ بیست و دوم با پیراهن سپاهان از نظر گلزنی خاطرات ادموند بزیک را در این تیم تکرار کرد. مهاجم ارمنی سپاهان در سال‌های نه چندان دور حالا در جدول آقای گل‌های لیگ تنها نیست و مغانلو نیز مثل او با حداقل گل زده ممکن به برترین گلزن لیگ تبدیل شده است.

البته که مغانلو بسیار امیدوار بود با کسب جام قهرمانی لیگ برتر، طعم آقای گلی برایش شیرین‌تر شود، اما این اتفاق برای او رخ نداد. اشک‌های شهریار در پایان بازی با مس این مسئله را بهتر نشان می‌دهد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید