حمله تند حاکم شارجه به بازیکنان و مربیان خارجی!

0
85



کد خبر : ۱۸۶۵۱۵۲ |
۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۰ |
۴K بازدید |

۰
دیدگاه

فرزندان من نمی‌توانند در باشگاه‌ها بازی کنند؛


حاکم شارجه معتقد است با وجود اینکه باشگاه‌های این کشور برای حمایت از بازیکنان بومی ایجاد شده‌اند اما با افزایش بازیکنان خارجی، از این مسیر خارج شده‌اند.

حمله تند حاکم شارجه به بازیکنان و مربیان خارجی!

به گزارش ورزش سه، سهمیه باشگاه‌ها در لیگ فوتبال امارات به ۸ بازیکن خارجی افزایش یافته تا به این ترتیب، بازیکنان بومی به ضعیف‌ترین حلقه در سیستم ورزشی این کشور تبدیل شوند.

شیخ سلطان بن محمد القاسمی،‌ حاکم شارجه، در گفت‌وگویی از این روند انتقاد و از بازیکنان اماراتی حمایت کرد. او در مصاحبه ای از طریق «خط مستقیم» گفت: «آیا وقتی برای باشگاه‌ها هزینه می‌کردیم، پول می‌دادیم تا خارجی‌ها در جایگاه‌ها شادی کنند و برقصند؟ من در وهله اول می‌خواستم فرزندانم [بازیکنان اماراتی] را در این باشگاه‌ها مشغول کنم تا حواس آنها بیشتر از هر چیزی به ورزش باشد؛ به قول معروف عقل سالم در بدن سالم است.»

او ادامه داد: «اما من فرزندانم را بیرون ورزشگاه یافتم. پرس و جو کردم و متوجه شدم که بچه‌هایم بازی نمی‌کنند. من پدر آنها هستم. ما نتیجه نمی‌خواهیم. من می‌خواهم از فرزندانم مراقبت کنم. اتفاقی که در حال حاضر رخ می‌دهد، غیرقابل باور است.»

حاکم امارات تاکید کرد: «مبالغی که ما از این پس به باشگاه‌ها می‌پردازیم مشروط است؛ اگر فرزندان ما در باشگاه‌ها حضور داشته باشند، پرداخت می‌کنیم و اگر حضور نداشته باشند، پرداخت نمی‌کنیم. فرزندان ما اولویت اول هستند.»

وی افزود: «اول گفتند دو سهمیه خارجی، سپس سه و چهار و پنج نفر و حالا هم تعداد را بیشتر کرده‌اند. بازیکنان بومی جنگجو هستند. ما و بچه‌هایمان به جام جهانی ایتالیا ۱۹۹۰ رسیدیم و به آلمان گل زدیم. آنها همه بچه‌های ما بودند و بازی می‌کردند؛ خارجی و مقیم نبودند. ما کمبودی نداریم و بازیکنان ما چیزی کمتر از خارجی‌ها ندارند؛ فقط باید آنها را بهتر پرورش بدهیم. با حضور بازیکنان خارجی، ما در مسابقات ملی با چه دستاوردهایی داشته‌ایم؟ ما هر وقت در مسابقه‌ای شرکت می‌کنیم، پشیمان می‌شویم.»

او با تاکید بر اینکه ترجیح می‌دهد یک سرمربی اماراتی، تیم ملی این کشور را هدایت کند، گفت: «من العنبری را بر رودولفو آروابارنا ترجیح می‌دهم، چرا که اولا اماراتی است و ثانیا تمام وقتش را برای تیمش می‌گذارد.»

شیخ سلطان تاکید کرد: «تصمیم گیرندگان باید به این موضوع رسیدگی کنند، زیرا همه شاکی هستند. ما باید فرزندان‌مان را بهتر رشد دهیم. من به تصمیم گیرندگان می‌گویم: در تصمیمات خود تجدید نظر کنید، ما در کنار شما هستیم.»



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید