رسیدگی به پرونده شهادت مامور پلیس به‌دست سارق منزل

0
83


|


۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ۲۲:۳۰:۵۵

|

|


«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:



سارق منزل هنگام فرار از محل جرم با چاقو ضربه‌ای به سینه مامور پلیس زد و او را به شهادت رساند.




رسیدگی به پرونده شهادت مامور پلیس به‌ دست سارق منزل


|


۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ۲۲:۳۰:۵۵

پرونده شهادت مامور پلیس که برای نجات دختر جوان از دست دزد با او درگیر شده و به قتل رسیده است در دادگاه کیفری استان تهران بررسی می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، برادر دختر جوان پلیس را در جریان سرقت از خواهرش قرار داد و درخواست کمک کرد. وقتی ماموران به محل رفتند و استوار امیر کیوانلو برای نجات دختر جوان و بازداشت پسر سارق اقدام کرد سارق با چاقو او را مجروح کرد و به شهادت رساند.

یک سال قبل پسری با پلیس تماس گرفت و گفت از خواهرش پیامکی دریافت کرده که در آن نوشته شده دزدی به خانه حمله کرده و دست و پای او را بسته است. این پسر از ماموران کلانتری نامجو کمک خواست. وقتی ماموران به آپارتمان دختر جوان در طبقه ۶ ساختمان رفتند با دزد ۲۱ساله‌ای روبه‌رو شدند که چاقو داشت. استوار کیوانلو برای نجات دختر و بازداشت سارق جوان اقدام کرد که در این حین پسر سارق چاقویی را به سینه او فرو کرد و باعث خونریزی شدید او شد و ساعاتی بعد جان خود را از دست داد.

دزد جوان که می‌خواست فرار کند مقابل در به دست ماموران بازداشت شد. متهم که سابقه مصرف شیشه و هروئین دارد گفت: چند سالی است که سرقت می‌کنم و  در میدان شوش کارتن‌خواب هستم. پدر و مادرم مازندران هستند و من آن روز برای سرقت به آن خانه رفته بودم که وقتی با دختر جوان روبه‌رو شدم دست و پایش را بستم. من طلا، موبایل، کنسول‌ بازی و دوربین عکاسی سرقت کردم و در حال فرار از راه‌پله‌های ساختمان بودم که یک مامور پلیس را دیدم و با چاقویی که در دست داشتم یک ضربه به قفسه سینه او زدم.

او درباره سرقت از خانه دختر جوان گفت: من فکر می‌کردم کسی در خانه نیست؛ اما وقتی با دختر جوان روبه‌رو شدم چاقو را روی صورتش گذاشتم و دست و پای او را بستم و حدود یک ساعت در خانه بودم تا وسایل قیمتی را بدزدم. دختر جوان در یک لحظه از غفلت من استفاده کرد و به برادرش پیامک فرستاد. سپس برادر او پلیس را باخبر کرد. من در راه‌پله‌ها بودم که با مامور پلیس روبه‌رو شدم و با چاقویی که همراه داشتم ضربه‌ای به سینه‌اش زدم؛ اما مقابل در همکارانش دستگیرم کردند. من آن شب هروئین مصرف کرده بودم و فقط قصد سرقت داشتم. من نمی‌خواستم مامور پلیس را بکشم.

به دنبال اعترافات این دزد و بازسازی صحنه جرم در مدت کوتاهی برای او کیفرخواست صادر و به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد؛ اما کیفرخواست نواقصی داشت که پرونده برای رفع نواقص به دادسرا برگردانده شد. با رفع نواقص و در حالی که پزشکی قانونی سلامت روان متهم را تایید کرده بود، پرونده او به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به زودی به آن رسیدگی شود. این در حالی است که اولیای دم برای متهم حکم قصاص خواسته‌اند.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید