عراق بر اساس این دروغ‌ها مورد حمله قرار گرفت

0
85


|


۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ۱۸:۵۶:۴۸

|

|


فیصل مقداد:



وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به جنگ آمریکا در عراق اعلام کرد که آمریکا و عواملش در فرانسه، انگلیس و آلمان امروز در مورد سوریه همان فریب‌ها و دروغ‌هایی را به کار می‌برند که ۲۰ سال پیش در عراق به بهانه داشتن سلاح‌های کشتار جمعی به کار برده بودند.




عراق بر اساس این دروغ‌ها مورد حمله قرار گرفت/ جهان باید از گذشته درس بگیرد


|


۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ۱۸:۵۶:۴۸

فیصل مقداد با اشاره به وقایع حمله آمریکا در سال ۲۰۰۳ به عراق روز یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: جهان باید از گذشته درس بگیرد و اجازه ندهد که این کشورها دوباره با فریب و نیرنگ کشورهای دیگر را هدف قرار دهند و امنیت و ثبات آنها را تضعیف کنند.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: کالین پاول وزیر امور خارجه وقت آمریکا، ۲۰ سال پیش در چنین روزی، در نزدیکی صندلی سوریه در شورای امنیت که من روی آن نشسته بودم، صحنه‌ای از نمایشنامه فریب و دروغ را برای توجیه حمله آمریکا به عراق به بهانه داشتن سلاح های کشتار جمعی بازی کرد.

وزیر امور خارجه سوریه اضافه کرد: وزیر پاول در آن زمان با ارائه مدارک و اسناد جعلی و دروغین مدعی شد که اینها (تصاویر ماهواره‌ای و ضبط‌های صوتیو..) حقایق و اطلاعات کاملا مستند هستند و لوله کوچکی را نشان داد که بیان می‌کرد حاوی مواد بیولوژیکی تولید عراق بود که می توانست ده‌ها هزار نفر را بکشد.

وزیر مقداد در ادامه افزود: البته مشخص شد که هر چه او مطرح کرده است دروغ‌های محض بوده است، اما متأسفانه عراق بر اساس این دروغ‌ها مورد حمله قرار گرفت و همه می‌دانند که این حمله، نتایج فاجعه‌بار جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت را رقم زد که توسط آمریکا و متحدانش در عراق انجام شده است.

وی از جهانیان خواست که از گذشته درس بگیرند و اجازه ندهد آمریکا و عواملش فرانسه، انگلیس و آلمان دوباره دست به این جنایت بزنند و یا اتهامات سخیف خود را برای توجیه مداخله در امور دیگر کشورها و سایر کشورها مطرح و امنیت، ثبات آنها را تضعیف کنند.




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید