خانه اقتصادی ۵ پیشنهاد سفر برای تعطیلات نوروز

۵ پیشنهاد سفر برای تعطیلات نوروز

0
۵ پیشنهاد سفر برای تعطیلات نوروز

[ad_1]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۵ پیشنهاد سفر برای تعطیلات نوروز

تعطیلات رسمی سال نو یکی از بهترین فرصت‌ها برای سفر است. طبیعت زیبای بهاری، خیالی آسوده از مشغله‌های کاری، تعطیلی‌های طولانی‌مدت و موارد دیگر سبب شده است تا تعطیلات نوروز برای سفر بسیار مناسب باشد. در موضوع سفر، انتخاب مقصد مهم‌ترین نکته است.

اگر قصد دارید یک مقصد مناسب برای سفرهای نوروزی خود انتخاب کنید، در ادامه به شما ۵ پیشنهاد سفر برای تعطیلات نوروز در داخل و خارج از کشور ارائه خواهیم داد.

پوکت تایلند

پوکت یکی از بزرگ‌ترین جزیره‌های تایلند است. این جزیره در سال پذیرای بیش از 30 هزار گردشگر است. تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای سفر کردن به این جزیره است. در این زمان می‌توانید به آب‌تنی بپردازید و یا از حمام آفتاب لذت ببرید. با شروع بهار آب و هوای تایلند رو به گرم شدن می‌رود و رطوبت هوا کمی بیشتر می‌شود. به همین دلیل بهار بهترین زمان برای استفاده از تفریحات آبی در تایلند است. ساحل کاتانوی، ساحل نای هارن و ساحل لوکس سورین از بهترین ساحل‌های جزیره پوکت هستند.

همچنین می‎توانید به تماشای مجسمه بزرگ بودا بروید که ارتفاعی معادل ۴۵ متر دارد و در بالای تپه ناکر قرار گرفته است. معبد وات چالونگ، شهر قدیمی پوکت، موزه تریکی و بازارهای شبانه از جاذبه‌های دیدنی این جزیره هستند. ناگفته نماند که تجربه غذاهای خیابانی لذت بسیار زیادی دارد. این جزیره هتل‌های متنوعی جهت اقامت دارد. از طریق فرودگاه بین‌المللی پوکت و خرید بلیت هواپیما می‌توانید به این جزیره سفر کنید.

استانبول ترکیه

استانبول مشهورترین شهر توریستی ترکیه است. این شهر تلفیقی از معماری سنتی و مدرن است. کشور ترکیه به خصوص شهر استانبول زیبایی‌های شگفت‌انگیزی دارد و بهار بهترین فصل برای سفر کردن به این کشور است. کشور ترکیه رتبه ششم کشورهای گردشگرپذیر در دنیا را به خود اختصاص داده است. بهترین راه برای سفر به استانبول خرید بلیط هواپیما استانبول است. البته سفرهای بسیار زیادی به صورت زمینی و دریایی به این شهر انجام می‌شود. اگر به استانبول سفر کردید، از مسجد سلطان احمد، آب‌انبار تاریخی باسیلیکا، قصر توپکاپی، کاخ دلما باغچه، روملی حصار و برج گالاتا بازدید کنید.

بازارهای بزرگ استانبول هم مکانی مناسب جهت خرید سوغاتی هستند. استانبول شهری است که دو قاره اروپا و آسیا را توسط پلی به اسم بسفر به هم متصل می‌کند. چند مکان گردشگری مهم نیز در اطراف این تنگه قرار گرفته است. به عنوان مثال ببک یکی از زیباترین مناطق استانبول است که قدمت آن به قرن‌ها پیش برمی‌گردد. می‌توانید یک روز کامل را به دیدن این منطقه در استانبول اختصاص دهید.

آب و هوای استانبول در روزهای بهاری گرم و دلپذیر است و گاه باران‌های بهاری در این شهر می‌بارد. میانگین دما هوا در این شهر معادل ۸ تا ۲۶ درجه است.

۵ پیشنهاد سفر برای تعطیلات نوروز

اصفهان ایران

می‌توان گفت بهترین توصیف از شهر تاریخی اصفهان، همان جمله اصفهان نصف جهان است. قدم زدن در میدان نقش جهان، خرید از بازارهای سنتی این شهر، شنیدن انعکاس صدا در زیر گنبد مسجد امام، تماشای مناره‌های بنای منارجنبان و بازدید از سی و سه پل همگی بسیار لذت‌بخش هستند. اصفهان یکی از زیباترین شهرهای ایران است. این شهر بناهای تاریخی با شکوهی دارد و همین موضوع سبب شده است تا گردشگران زیادی با رزرو بلیط قطار یا هواپیما به این شهر سفر کنند.

بهار بهترین فصل برای سفر با به این شهر است. این شهر در بهار آب و هوایی دل‌انگیز دارد و تابش آفتاب ملایم باعث ایجاد شرایطی مساعد برای گشت و گذار در بازارها و مکان‌های گردشگری اصفهان شده است. اصفهان در بهار چهره شاداب و پرنشاطی دارد.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری در این شهر می‌توان به عمارت عالی قاپو، مسجد جامع اصفهان، مسجد شیخ لطف‌الله، کلیسای وانک، کاخ چهلستون، باغ پرندگان، چهارباغ عباسی، آرامگاه صائب تبریزی و حمام شیخ بهائی اشاره کرد.

شیراز ایران

شیراز در بهار زیباترین چهره خود را نمایان می‌کند. در این فصل عطر بهار نارنج در سراسر شهر می‌پیچد و اغلب پارک‌های شیراز با شکوفه‌های رنگارنگ تزئین شده است. شیراز شهر شعر، ادب و فرهنگ است. این شهر مملو از باغ‌های ایرانی، مسجدهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری مربوط به ایران باستان است. بسیاری از مکان‌های تاریخی شیراز در لیست آثار ملی کشور ثبت شده‌اند.

از مشهورترین آثار تاریخی این شهر می‌توان به مجموعه تخت جمشید، نارنجستان قوام، باغ ارم، آرامگاه سعدی، حافظیه، ارگ کریمخانی، مسجد نصیرالملک، مجموعه پاسارگاد و مقبره کوروش اشاره کرد. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، بهار به خصوص تعطیلات نوروز فرصت مناسبی جهت سفر است.

سفر به جنوب ایران

هرساله با فرارسیدن عید نوروز، شهرهای جنوبی ایران همچون قشم، چابهار و کیش به مقصدی پرطرفدار برای سفرهای نوروزی تبدیل می‌شوند. در فصل بهار آب و هوای جنوب ایران بسیار مطلوب است و تحت تاثیر بادهای موسمی که از شمال غربی می‌وزد، قرار می‌گیرد. در این فصل شدت وزش باد ملایم است و رطوبت هوا شدید نیست. در واقع می‌توان گفت بهترین فصل برای سفر به جنوب ایران بهار است. در این فصل می‌توانید از تفریحات آبی لذت ببرید و از جاذبه‌های گردشگری شهرهای جنوبی بازدید کنید.

دره پرتغالی‌ها، پایاب کیش، قلعه جنی، موزه خلیج فارس، کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، خانه اعیانی، خانه مردم شناسی، آب انبار دوقلو، مجموعه درخت سبز، روستای باغو و پارک دلفین‌ها از جمله جاذبه‌های گردشگری در کیش است.

در قشم نیز می‌توانید در بازارهای خرید متنوع گشت بزنید و یا به ساحل بروید و آب‌تنی کنید. جنگل حرا، مقبره بی‌بی مریم، بام قشم، سد گوران، کاسه سلخ، غار نمکدان، قلعه پرتغالی‌ها، تنگه چاهکوه و ستارگان از دیگر جاذبه‌های گردشگری این جزیره هستند.

چابهار یکی از شهرهای جنوب شرقی در ایران است که در استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است. این بندر یکی از مهم‌ترین بنادر ایران است. در چابهار می‌توانید از کوه‌های مینیاتوری، تالاب لیپار، مسجد جامع دزک، موزه محلی، غارهای بان مسیتی، قلعه پیروز گت، درخت مکرزن، گل افشان و منطقه حفاظت شده گاندو دیدن کنید.

۵ پیشنهاد سفر برای تعطیلات نوروز

 سخن پایانی

ایران کشوری چهار فصل است. می‌توان گفت در بهار اغلب شهرهای ایران آب و هوای مساعدی دارند. تعطیلات نوروزی بهترین فرصت برای سفر به شهرهای داخلی است. کشورهای خارجی نیز در بهار میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا هستند. برای رزرو تور مسافرتی و یا خرید بلیط هواپیما برای سفر به داخل و خارج از کشور می‌توانید از سایت سفرمارکت اقدام کنید.

[ad_2]

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید