تلاش تاج برای فرار از پرونده ویلموتس با کمک یک بحرینی!/ ماجرای رایزنی وزیر با قوه قضائیه چیست؟

0
59


|


۱۴۰۱/۱۱/۳۰ ۲۳:۰۰:۴۰

|

|


«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:



رئیس فدراسیون فوتبال ایران که همچنان با پرونده ویلموتس درگیر است برای حل این مشکل مسیر جدیدی را در پیش گرفته.


تلاش تاج برای فرار از پرونده ویلموتس با کمک یک بحرینی!/ ماجرای رایزنی وزیر با قوه قضائیه چیست؟


|


۱۴۰۱/۱۱/۳۰ ۲۳:۰۰:۴۰

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال برای رهایی از تبعات پیگیری قضایی پرونده ویلموتس، دست به دامان رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا، وزیر ورزش و قوه قضاییه شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، اواخر دی ماه بود که سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد «پرونده مهدی تاج با اتهام تضییع وجوه بیت‌المال به دادگاه می‌رود.» این مساله نشان داد وضعیت مهدی تاج همچنان شکننده است و هر آن ممکن است رئیس فدراسیون دچار مشکل شود.

سال ۹۷ مهدی تاج مارک ویلموتس بلژیکی را به عنوان سرمربی تیم ملی ایران برگزید اما این مربی بعد از چند ماه ایران را ترک و بابت پرداخت نشدن مطالباتش از فدراسیون فوتبال شکایت کرد. شکایتی که در نهایت غرامتی چند صد میلیاردی به فوتبال ایران تحمیل کرد. به خاطر همین مساله نهادهای نظارتی پرونده‌ای علیه مهدی تاج و همکارانش تشکیل دادند که همچنان در حال رسیدگی است.

حال طبق شنیده‌های خبرنگار اعتمادآنلاین رئیس فدراسیون فوتبال برای رهایی از این پرونده دست به دامان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و حمید سجادی شده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که رئیس فدراسیون فوتبال ایران نامه‌ای از شیخ سلمان برای وزیر ورزش ایران گرفته است. گویا برنامه از این قرار است که حمید سجادی بر اساس مفاد این نامه با ریاست قوه قضاییه برای حل کردن پرونده ویلموتس رایزنی کند. گفته شده بخشی از محتویات نامه به علم کردن دوباره چماق تحریم بر سر فوتبال ایران مربوط می‌شود. در واقع قرار است این طور القا شود که اگر پرونده مهدی تاج در رابطه با قرارداد ویلموتس به صدور حکم قضایی برسد، فوتبال ایران تعلیق می‌شود! گویا مهدی تاج از وزیر ورزش انتظار دارد تا به نوعی قوه قضاییه را با کلیدواژه‌های «تعلیق»، «به صلاح نبودن تعلیق فوتبال در شرایط فعلی» و چیزهایی از این دست قانع کند.

شیخ سلمان و مهدی تاج که رابطه صمیمانه‌ای با هم دارند اخیرا در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت کردند و در سمت‌های خود یعنی رئیس و نایب رئیس ابقا شدند.

مهدی تاج پیش از این و در دوران نخست ریاستش بر فدراسیون فوتبال با استفاده از چماق تحریم قوانین مربوط به بازنشستگی را به نوعی دور زده بود. در آن مقطع مجلس فشار زیادی روی رئیس فدراسیون فوتبال وارد کرد تا به خاطر بازنشستگی استعفا بدهد اما درست در همان روزها، رئیس فدراسیون فوتبال جیانی اینفانتینو رئیس فیفا را به تهران دعوت کرد. تاج چنین وانمود کرد که اگر با فشار مجلس برکنار شود فیفا ایران را تعلیق می‌کند.

موفقیت آن پروژه احتمالا انگیزه خوبی برای مهدی تاج است تا به این شکل بتواند خودش را از شر پرونده چند صد میلیاردی ویلموتس خلاص کند.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید