موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله که کابوس اسراییل شده‌اند

0
52


مقام‌های اسراییلی مدعی هستند حزب‌الله موشک نقطه‌زن تازه‌ای دارد که انتظار داشتند در رژه جنوب لبنان رونمایی شود. رسانه‌های عبری می‌گویند این موشک کابوس مقامات اسراییلی شده است.



موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله که کابوس اسراییل شده‌اند


|


۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ۱۶:۲۵:۱۳

رسانه‌های عبری به تازگی در گزارش‌هایی به سلاح جدید موشکی حزب‌الله لبنان اشاره داشته‌اند که انتظار داشته‌اند مقاومت از آن در رزمایش اخیر خود در جنوب لبنان، رونمایی کند.

به گزارش مهر، منابع عبری اذعان کرده‌اند که این سلاح جدید موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله لبنان هستند که خواب را از چشم نهادهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی ربوده است.

رسانه های صهیونیستی در واکنش به رزمایش نمادین مقاومت که در آستانه سالگرد بیرون راندن نظامیان صهیونیست از جنوب لبنان برگزار شد، عنوان کردند: سلاحی که در این مانور به نمایش گذاشته نشد موشک‌های نقطه‌زن است و معضل اصلی همین جاست که عدم رونمایی از آن خواب را از چشم نهادهای امنیتی و نظامی دور می کند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره در گزارشی اعلام کرد: حزب الله یک مانور نظامی در مرزهای شمالی (اراضی اشغالی) انجام داد که خبرنگاران خارجی برای پوشش آن دعوت شدند و البته در آنجا اسرائیل را نیز تهدید کردند؛ سوال این است که هدف حزب‌الله از این اقدام چه بوده است؟

حزی سیمنتوف، خبرنگار امور عربی در کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: «حزب‌الله ابتدا می‌خواهد تهدید کرده و پیام خود را منتقل کند. وی در ادامه توضیح داد که «در رزمایش نظامی بزرگ و استثنایی حزب‌الله در جنوب لبنان از گلوله‌های جنگی استفاده شد و سلاح‌های ضدزره و خودروهای تاکتیکی نیز در کنار انواع پهپادهای انتحاری حزب‌الله به کار گرفته شد».

وی افزود: حزب الله تهاجم به اراضی اسرائیلی (فلسطین اشغالی) را شبیه سازی کرد، عملیات ربایش نظامیان و مقابله با حمله ارتش اسرائیل نیز در این رزمایش به اجرا گذاشته شد، امری که از نوعی رویارویی یا جنگ گسترده خبر می‌دهد.

وی ادامه داد: این رزمایش پیامی به اسرائیل است مبنی بر اینکه حزب‌الله در واقع یک ارتش سازمان‌یافته با نیروها و سلاح های ویژه است، با این وجود ارزیابی‌ها هم‌اکنون بر این مساله استوار است که دبیرکل حزب‌الله در شرایط فعلی خواهان جنگ یا رویارویی گسترده نیست.

سیمنتوف همچنین خاطرنشان کرد: باید گفت سلاحی که در این مانور استثنایی به نمایش گذاشته نشد موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله است که بسیاری از آن‌ها را در اختیار دارد و این مشکلی است که خواب را از چشم نهادهای امنیتی و نظامی ربوده، به ویژه اینکه احتمال استفاده از آن به صورت بالقوه وجود دارد.

 

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید