ولیعهد عربستان: می‌خواهیم دهمین لیگ برتر دنیا باشیم

0
60



کد خبر : ۱۹۴۲۳۹۰ |
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۰ |
۱۷۶ بازدید |

۰
دیدگاه


شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، پروژه خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی به منظور دستیابی به اهداف چشم‌انداز عربستان ۲۰۳۰ در بخش ورزش را آغاز کرده است.

ولیعهد عربستان: می‌خواهیم دهمین لیگ برتر دنیا باشیم

به گزارش ورزش سه، پروژه خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی عربستانی با توانمندسازی بخش خصوصی برای ورود به ورزش به منظور توسعه این حوزه و برای پیشرفت تیم‌های ملی، باشگاه‌های ورزشی و دست‌اندرکاران در تمامی سطوح رشته‌ها آغاز شده است.

این پروژه در مرحله فعلی شامل دو مسیر اصلی است؛ مسیر اول تصویب سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های توسعه در باشگاه‌های ورزشی در ازای واگذاری مالکیت باشگاه‌ها به آن‌ها و مسیر دوم ارائه تعدادی از باشگاه‌های ورزشی برای خصوصی‌سازی از سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳٫

ایجاد فرصت و محیطی جذاب برای سرمایه‌گذاری در بخش ورزش برای دستیابی به اقتصاد ورزشی پایدار، ارتقای سطح حرفه‌ای و نظم اداری و مالی در باشگاه‌های ورزشی و ارتقای سطح سرمایه‌گذاری در بخش ورزش و همچنین پیشرفت باشگاه‌ها و توسعه زیرساخت های آنها برای ارائه بهترین خدمات به ورزش‌دوستان، سه هدف اصلی پروژه خصوصی‌سازی باشگاه‌های عربستانی خواهد بود.

انتقال و خصوصی‌سازی باشگاه‌های عربستانی به طور کلی با هدف دستیابی به پیشرفت‌های کیفی در رشته‌های مختلف ورزشی در این کشور تا سال ۲۰۳۰ و ایجاد نسلی ممتاز در ورزش در سطوح منطقه‌ای و جهانی و به خصوص توسعه فوتبال انجام می‌شود.

یکی از اهداف این پروژه حضور لیگ عربستان در لیست ۱۰ لیگ برتر جهان و افزایش درآند لیگ حرفه‌ای این کشور از ۴۵۰ میلیون ریال به بیش از ۱٫۸ میلیارد ریال در سال و همچنین افزایش ارزش بازار لیگ حرفه‌ای عربستان از ۳ میلیارد به بیش از ۸ میلیارد ریال است.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید