تمام منتخبین هفته اول لیگ برتر فوتسال

0
38



کد خبر : ۱۹۵۵۶۸۹ |
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۱ |
۴۷۱ بازدید |

۰
دیدگاه

با بازگشت‌های بزرگ در گام نخست؛


هفته اول رقابت‌های لیگ برتر فوتسال با نتایج قابل توجه و البته غیرمنتظره‌ای همراه بود.

تمام منتخبین هفته اول لیگ برتر فوتسال

به گزارش “ورزش سه”، ایستگاه نخست لیگ‌برتر فوتسال کشور روز جمعه ۱۳ مرداد ماه پشت سر گذاشته شد. در این هفته که یک دیدار به تعویق افتاد و یک بازی نیز با تساوی خاتمه یافت اما در سایر جدال‌ها شاهد دوئل جذاب و نزدیک از سوی تیم‌ها بوده‌ایم که از نکات جالب هفته اول، باید به کامبک تیم‌ها اشاره نمود و نیمی از مسابقات با بازگشت جانانه تیم‌ها همراه بود و باعث حیرت تماشاگران حاضر در سالن‌‌ها شد

*تعدادگل‌ها 
اگر یک دیدار تعویق افتاده را فاکتور بگیریم. در هفته نخست ۲۷ بار توپ‌ها از خط دروازه تیم‌ها عبور کرده‌اند. در حالی که در فصل گذشته تیم‌ها موفق شده بودند ۳۶ بار گلزنی کنند و در سال ۱۴۰۰، پرونده هفته اول با ۲۶ گل بسته شده بود.

1906488

*قدرت میزبانی به جز سیرجان و مشهد!

سوای شکست گهرزمین سیرجان برابر گیتی‌پسند و توقف فرش‌آرا مقابل سفیرگفتمان، سایر میزبان‌ها با کمک طرفداران خود به خوبی نهایت بهره را از امتیاز میزبانی بردند و پیروزی را با سکوها جشن گرفتند. ( آناصنعت قم _ شهرداری ساوه _ ایرالکو اراک و مس سونگون) به مهمانان خود رحم نکردند!

1906490

*کلین‌شیت
تنها تیمی که در حفظ قفس توری‌اش موفق عمل کرد، اراکی‌ها بودند. تیم رضا کردی در فاز دفاعی معرکه نشان داد و با کمک دروازه‌بان جوانش و تلاش ستودنی بازیکنانش، از تک گل خود محافظت نمود و به اولین سه امتیاز تاریخ باشگاه در لیگ‌‌برتر رسید!

1906491

*گلزن هفته: سوران بالکانه

جادوی بالکانه، قم را در هفته آغازین به صدرنشینان منگنه زد و خودش را بر تخت آقای‌گلی نشاند! ستاره سوران در آسمان فوتسال ایران برق زده و درخشان بوده است. او چندی پیش با تیم‌ملی امید به قهرمانی در کافا رسید و مقابل افغانستان یکی از پنج گل را به ثمر رساند.

1906489

*بازیکن برتر هفته: محمدحسین درخشانی

یک بازیکن نقل‌وانتقالات را دلباخته خود کرد و نامش در اخبار تکرار می‌شد و تکرار. (پیوستن محمدحسین درخشانی به اوساسونا). بازیکنِ شیوای اصفهانی‌ها که در عصر ستاره‌های یاغی بین مس سونگون و گیتی‌پسند رفت‌وآمد داشته. در فصل جدید همچون ارکستر سمفونی گیتی‌پسند، تیمش را از ورطه شکست نجات داده و با دو گلی که یکی از آن‌ها دیدنی بود و فوق‌العاده، او با رعایت لبالب جزئیات برای یک ضربه بی‌نقص و یک بغل‌پا با پای راست به سوی دروازه سیناپرکاس شلیک کرد و گل اول را به ارمغان آورد. گل دومش طی مهار اول پرکاس روی ضربه ایستگاهی و سپس فرود آمدن توپ در جایی که باید حضور می‌داشته و درخشانی آن را به گل تبدیل کرده. محمدحسین همانطور که قابل پیش‌بینی بود، لیگ را در صف بهترین‌ها آغاز کرد.

1906494

*دروازه‌بان برتر هفته: محمدعلی میرزایی قهرمانِ نبرد اراک

صفر. عددی خیره کننده و رویایی برای گل‌ خورده‌ی دروازه‌بان‌ها. شماره‌ای که سنگربانان برایش جان می‌دهند. پرواز می‌کنند و بدنشان را برابر توپ دیوار می‌سازند. در روزی که تیم سابقش با شش گل مجازات شد، میرزایی در اراک دروازه‌ی ایرالکو را بیمه کرد. دو بار تیمش را با مهار پنالتی نقطه‌ی دوم نجات داد و بیش از ده بار دژی بود برای ضربات بی‌شمار زرندی‌ها که هر چه کوفتند به درب بسته خورد. دروازه‌بان ۲۶ ساله در هفته دوم ماموریت مرگ‌باری را برعهده دارد. در اصفهان و مقابل تیم گیتی‌پسند.

1906497

*پدیده هفته: امیرحسین غلامی
شبیه فرزانه‌‌های خودورز سه مرتبه چشم‌ها را در بازی با کراپ به خودش درگیر کرد. بار اول زمانی که ساوجی‌ها را جلو انداخت و نوبت دوم آن‌ها را از شکست رهایی ساخت و نهایتا وقتی خطابش کردند””قاتل کراپ””. امیرحسین غلامی ۲۱ ساله با مدال قهرمانی کافا به شهرش بازگشته بود و به عنوان یک ملی‌پوش نشان داد که چه جواهر گرانبهایی است. در فصل گذشته با پیراهن فولادزرند هشت بار شادی پس از گل داشت که آن خوشحالی حاصل دست رنج خود بود و این بار مقابل ستاره‌های کراپ، به ارزش آن هشت گل درخشید و طنازی کرد. او هم می‌خواهد به اردوی تیم‌ملی بزرگسالان برای تورنمنت برزیل فراخوانده شود و این درخشش اگر ادامه یابد، امیرحسین به آرزویش می‌رسد.

1906493

*سرمربی و تیم هفته: اسماعیل‌تقی‌پور و مس سونگون
لیگ‌برتر. هفته‌اول. دریافت چهار در نیمه‌ی اول. مدافع عنوان قهرمانی در خانه محاصره شده. زمین خورده. سکوت سالن را فرا گرفته و آن صحنه‌ها گویا حقیقت نداشته. اما بله واقعیت داشته و مس سونگون با دریافت چهار گل به رختکن رفته. نیمه مربیان. بازیکنان. چهره‌های درهم فرو رفته. بغض. اما او، اسماعیل تقی‌پور با صحبت‌هایش خون تازه‌ای به تیمش جریان داده. روحیه‌ی غیرقابل وصف با شعار بازمی‌گردیم. نیمه‌ی دوم. بازگشتن به بازی. نمایش حیرت‌انگیز. گل اول و دوم‌. حملات پیاپی. گل‌سوم و چهارم. غوغای طرفداران و پنالتی نقطه‌ی دوم. کاپیتان بابک نصیری و گل پنجم. شادی بی‌حصر تقی‌پور و اندکی بعد گل ششم. مس سونگون ورق را برگردانده. تقی‌پور بازی باخته را برده. نیش‌ها را به هیچ گرفته و قهرمان به پیروزی رسیده. بدون شک او بهترین مربی هفته بوده است.

1906487

*با احترام به عملکرد بسیار خوب مربیانی از جمله محمدکشاورز ، سعید کشاورزی و حسین صبوری که تیم‌هایشان هفته اول را با پیروزی پشت سر گذاشتند. همچنین نمی‌توان از درخشش بهروز عظیمی در بازی با پالایش نفت بندرعباس چشم‌پوشی کرد، که نقش بسزایی را در برتری تیم مس‌سونگون ایفا کرد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید