سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس: بخش عمده‌ای از مطالبات گندم‌کاران پرداخت نشده است / در برخی استان‌ها نیز به جای نرخ ۱۵ هزار تومانی، پرداخت علی الحساب با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان انجام شده

0
50


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بخش عمده‌ای از مطالبات کشاورزان پرداخت نشده و در برخی استان‌ها پرداخت علی‌الحساب با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شده است.

علیرضا نظری با اشاره به آخرین وضعیت تسویه مطالبات گندم کاران، گفت: متأسفانه هنوز مطالبات کشاورزان از سوی دولت تسویه نشده است.

وی بیان کرد: بسیاری از مردم و کشاورزان به سیستم بانکی بابت مطالبات گذشته بدهکار هستند و بر این اساس مشغول پرداخت سود یا جریمه هستند، این در حالی است که کشاورز گندم خود را به دولت ارائه کرده، اما مطالبات ریالی با وجود تعیین ارقام مشخص در قانون بودجه ۱۴۰۲ هنوز تسویه نشده است.

عضو ناظر مجلس در شورای سیاست‌گذاری کشاورزی با اشاره به اینکه ۵ ماه از زمان برکناری وزیر سابق کشاورزی می‌گذرد، گفت: نمایندگان مجلس در راستای همکاری با دولت سیزدهم به نیکبخت به عنوان وزیر معرفی شده رأی مثبت دادند، اما این پذیرفته نیست که در خصوص مطالبات حقه کشاورزان تا این حد شاهد کوتاهی باشیم.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنا بر آمار از ابتدای فصل برداشت تا امروز بالای ۹ میلیون تن گندم از گندم کاران خریداری شد و بر مبنای نرخ ۱۵ هزار تومانی خرید تضمینی هر کیلو گندم، بخش عمده‌ای از مطالبات کشاورزان پرداخت نشده و در برخی استان‌ها پرداخت علی الحساب با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شده و این وعده داده شده که مابقی آن به حساب‌هایشان واریز می‌شود.

نظری تاکید کرد: امیدوارم دولت در اسرع وقت با ارائه لایحه اصلاحی به مجلس شورای اسلامی نسبت به تأمین اعتبار قریب به ۳۰ همت باقیمانده برای تسویه بدهی خود به گندم‌کاران اقدام کند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید