قیمت بلیت قطارهای تهران تا کربلا؛ از ۹۶۰ هزار تا یک میلیون و چهارصد هزار تومان

0
63


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برنا: سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری تشریح عملکرد قطارهای اربعین که در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد اظهار داشت: از نقطه صفر مرزی به صورت ۲۴ ساعته زائران را جابه جا می کنیم. 

وی افزود: با افزایش۲ برابری تعداد قطارها در ایام اربعین و در هفته منتهی به اربعین تعداد این قطارها سه برابر می شود. 

مدیرعامل راه آهن تصریح کرد: تلاش داریم برای سایر شهرها قطارهای فوق العاده مستقیم در نظر بگیریم که قطارهایی از مبدا زاهدان به خرمشهر و بالعکس و از مبدا کرمان و همچنین از مبدا یزد به خرمشهر و بالعکس زائران را جا به جا می کنند. 

وی گفت: برای اولین بار از ساری به مقصد کرمانشاه و بالعکس قطار اختصاص داده ایم؛ از مبدا مشهد به کرمانشاه و از مبدا مشهد به مقصد اهواز و خرمشهر هم تعداد قطارها را افزایش داده و ظرفیت آنرا ۲ برابر کردیم‌. 

صالحی افزود: برای قطار ایران – کربلا هم کارهایی انجام داده ایم و تلاش زیادی برای جا به جایی زائران انجام داده ایم. البته رفاه زائران هم برای ما مهم است. چون زیرساخت های رفاهی و ریلی در عراق فراهم نیست هفته های متمادی با عراقی ها مذاکره کردیم تا بتوانیم کار مطلوبی انجام دهیم. 

در مسیر بصره تا بغداد و یا بصره تا کربلا به فاصله ۸ ساعت هیچ ایستگاهی وجود ندارد و مقرر شد تا امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی و امکامات رفاهی داشته باشیم. مقرر شد تا در هفته آینده راه اندازی قطار ایران – کربلا را خواهیم داشت و قطارها از تهران تا شلمچه می روند و ۳۰ کیلومتر را با اتوبوس می روند و از بصره تا کربلا را با قطار حرکت کرده و جمعا ۲۷ ساعت طول این مسیر است.  

وی درباره قیمت بلیت ترکیبی تهران تا کربلا گفت: سه تیپ قیمت این قطارها است که ۹۶۰ هزار تومان، یک میلیون و صد هزار تومان و یک میلیون و چهارصد هزار تومان قیمت این بلیت هاست. برای بعد از اربعین هم هفته ای یک قطار و بعد از استقبال زایران به هفته ای ۲ قطار است.سه شنبه ها و شنبه از تهران حرکت می کند و بازگشت هم شنبه ها و سه شنبه هم از عراق به تهران حرکت می کند. کاروان ها بر این اساس می توانند برای۶ روز در غراق برنامه ریزی کنند. هر قطار ظرفیت ۳۵۰ نفر دارد و ۶۰۰ هزار نفر برای اربعین ظرفیت گذاشتیم.

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه حرکت اولین قطار اربعین از روز سه شنبه است افزود: از یکشنبه ساعت ۱۰ صبح عرضه بلیت قطار تهران کربلا آغاز می‌شود. 

صالحی درباره قطارهایی که مختص به خدمات رسانی به زائرین کربلا است ادامه داد: از هفته آینده قطار ایران-کربلا از تهران به‌صورت ترکیبی از تهران تا شلمچه با قطار چهارستاره، سپس طی مسیر ۳۰ کیلومتری با اتوبوس تا بصره و سپس با قطار عراقی از بصره تا کربلا خواهد بود. قطارهای مختلفی در کربلا وجود دارد ولی قطارهایی که با مبدا و مقصد تهران و کربلا و بالعکس هستند ۴ تخته و مشابه قطارهای غزال است. این قطارها ۷ واگن دارد که ۴ تخته و اتوبوس و اتوبوسی وی آی پی است.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید