فرگوسن: دیگر نمی‌شود بازیکنان مثل قبل تنبیه کرد!

0
62



کد خبر : ۱۹۵۸۵۱۷ |
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۲ |
۹۵۳ بازدید |

۴
دیدگاه


سرالکس فرگوسن، سرمربی اسطوره‌ای منچستریونایتد معتقد است که دیگر امکان استفاده از روش‌های قدیمی او وجود ندارد و بازیکنان امروزی با کوچکترین تنبیه به گریه می‌افتند.

فرگوسن: دیگر نمی‌شود بازیکنان مثل قبل تنبیه کرد!

به گزارش “ورزش سه”، سرالکس فرگوسن معتقد است که امروزه دیگر نمی‌شود از روش‌هایی مانند سشوار برای تهییج کردن و تنبیه استفاده کرد چون بازیکنان شروع به گریه کردن می‌کنند.

سشوار نام روش مخصوص فرگوسن برای تنبیهدر بازیکنان بود. فرگوسن در رختکن در فاصله بسیار کمی از بازیکنان قرار می‌گرفت و با فریاد زدن از بازی آنها انتقاد می‌کرد. این حرکت را بازیکنان منچستریونایتد به گرفتن یک سشوار داغ نزدیک صورت توصیف می‌کردند و به همین علت به این نام مشهور شده است.

اما این سرمربی اسکاتلندی تاسف می‌خورد که امروزه نمی‌توان از سلاح انگیزشی ترسناک او استفاده کرد. چون جامعه تغییر کرده است و بازیکنان حساس شده‌اند.
این مربی ۸۱ ساله در مصاحبه‌ای گفت:”جیم اسمیت به من گفت که وقتی از یکی از بازیکنانش انتقاد کرد، این بازیکن شروع کرد به گریه. من به این فکر کردم که الان داستان به چه صورت است؟ قرار است به کجا برویم؟ بدیهی است که باید به عنوان یک سرمربی، با درایت از بازیکنان خود انتقاد کنید.”

1911526

فرگی بخاطر روش سشوار خودش و همچنین لگد زدن به وسایل در رختکن معروف بود. در بدترین و معروف‌ترین این خشونت‌ها، این سرمربی اسکاتلندی زمانی در رختکن به دیوید بکام فحش داد و به یک کفش لگد زد، این کفش به صورت بکام برخورد کرد و یک زخم معروف روی ابروی این بازیکن به وجود آمد.

کریستیانو رونالدو یکبار با روش سوار مورد تنبیه قرار گرفت. این اتفاق باعث شد که این فوق ستاره به گریه بیفتد و هم‌تیمی‌های این بازیکن هرگز این موضوع را فراموش نکردند.
فرگوسن از اینکه به روش او سشوار می‌گفتند متنفر بود او در این باره گفت:”در آن زمان این موضوع را دوست نداشتم. ولی الان باید به بعد طنز آن نگاه کرد.
من می‌توانستم واقعا عصبی و بی‌ثبات باشم. اما تمام شد. بازیکنان این را می‌دانستند و هرگز آن را مطرح نکردند. هیج کس کینه‌ای از من نداشت. همه چیز در رختکن تمام شد. بخش مهم‌تر گفتن حقیقت است.”

فرگوسن در سال ۲۰۱۳ بعد از سال‌ها حضور روی نیمکت منچستریونایتد، برای هیمشه از سرمربیگری قوتبال خداحافظی کرد. فرگی در دوران حضورش در منچستریونایتد افتخارات زیادی با این تیم کسب کرد از جمله ۱۳ قهرمانی لیگ جزیره و ۲ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و همچنین کسب سه‌گانه در سال ۱۹۹۹٫ بعد از جدایی فرگوسن هیچ مربی نتوانست منچستر را به دوران باشکوه خود بازگرداند اما هواداران امیدوارند اریک تن هاخ بتواند بعد از ده سال این تیم را دوباره به اوج ببرد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید