نیاز کشور به هواپیما با ناوگان موجود هماهنگی ندارد / بسیاری از هواپیما‌های زمین‌گیر به علت کمبود قطعه و تحریم دچار مشکل شده‌اند / ۵۵۰ فروند هواپیما داریم، اما حدود ۱۵۰ فروند فعال هستند  

0
44


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت‌الله فیروزی، نماینده مجلس می گوید صنعت هوایی کشور از زمان شروع تحریم‌ها در اولویت تحریم‌های آمریکا قرار گرفت. بسیاری از هواپیما‌های زمین‌گیر نیز به علت کمبود قطعه و تحریم دچار مشکل شده‌اند. توانمندی شرکت‌های داخلی نیز به حدی نبوده که بتوانند این فقدان را جبران کنند. 

حجت‌الله فیروزی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون عمران، درباره کمبود هواپیما و افزایش تقاضا برای سفر هوایی به «انتخاب» گفت: صنعت هوایی کشور از زمان شروع تحریم‌ها در اولویت تحریم‌های آمریکا قرار گرفت. بسیاری از هواپیما‌های زمین‌گیر نیز به علت کمبود قطعه و تحریم دچار مشکل شده‌اند. توانمندی شرکت‌های داخلی نیز به حدی نبوده که بتوانند این فقدان را جبران کنند. البته آمار ورود هواپیما‌ها را باید سازمان هواپیمایی اعلام کند، اما من به عنوان ناظر می‌گویم که نیاز‌های کشور به هواپیما با ناوگان موجود هماهنگی ندارد.

او افزود: مجلس همیشه به دولت توصیه کرده است که دولت سازمان هواپیمایی را تقویت کند و در حوزه تولید قطعات نیز فعال‌تر باشند. ما در شرایط خاص از جمله زمان اربعین متوجه مشکلات می‌شویم. مردم دنبال بلیت می‌گردند و ضعف‌هایی در شرایط فعلی وجود دارد. امیدواریم با وجود بهبود روابط خارجی و رفع تحریم‌ها نیاز‌های  کشور، از جمله در بحث واردات هواپیما تامین شود.

وی در ادامه در رابطه با تعداد هواپیما‌های فعال اظهارداشت: ما یک تعداد هواپیما در حدود ۵۵۰ فروند داریم، اما مهم این است که چه تعداد از آن‌ها فعال هستند، به نظر من تعداد هواپیما فعال زیاد نیستند و آمار‌ها حدودا ۱۵۰ فروند است، اما دقیق آن را نمی‌دانم و از مسئولین سازمان هواپیمایی باید بپرسید. آنچه مهم است نظر به استفاده مردم از سفر‌های هوایی، این میزان هواپیمای موجود، اندک است.

فیروزی درباره پیگیری مجلس از دولت درباره واردات هواپیما گفت: کمیسیون عمران مجلس در گفتگو‌هایی که با وزیر راه و مسئولین صنعت هوایی کشور داشته است، همیشه توصیه کرده که راهکار ورود هواپیمای جدید را پیدا کنند. از طرفی دستگاه‌های متولی نیز دنبال صنایع داخلی بوده‌اند، اما زمان تحقق آن مشخص نیست و من هم نمی‌دانم چه زمان این فعالیت‌ها جواب خواهد داد. امیدواریم که دولت هم بتواند راهکار را در حوزه تامین ارز مورد نیاز و دیپلماسی را برای واردات هواپیما پیدا کند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید