اکونومیست: ۵۳ درصد تجارت کانتیری جهان به دنبال حوادث دریای سرخ متوقف شده است

0
32


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: هفته نامه اکونومیست در گزارشی که شنبه شب منتشر کرد، نوشت که چهار شرکتی که عملیات نقل و انتقال خود در دریای سرخ را متوقف کردند، ۵۳ درصد مجموع تجارت کانتینری جهان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش شبکه المیادین، این گزارش پس از آن منتشر می‌شود که دو شرکت بزرگ کشتیرانی شنبه از توقف انتقال محموله‌های باری خود از طریق دریای سرخ خبر دادند.

تصمیم «شرکت کشتیرانی مدیترانه» (ام. اس. سی) سوئیسی-ایتالیایی و شرکت فرانسوی سی. ام. ای سی. جی. ام پس از آن اعلام شد که دو شرکت بزرگ کشتیرانی دیگر یعنی مرسک نروژ و «هاپاگ-لوید» آلمان جمعه گفتند که در پی حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ انتقال محموله‌های باری خود از طریق دریای سرخ را متوقف کرده‌اند.

پیش از این «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: توصیه می‌کنیم، کشتی‌ها برای جلوگیری از ریسک در دریای سرخ دستورات نیروی دریایی یمن را رعایت کنند. همچنین توصیه ما این است که هویت کشتی ها جعل نشود و پرچم‌ها جز پرچم مالک کشتی برداشته شده و کشتی‌هایی که از دریای سرخ تردد می‌کنند، مقصدشان سواحل اشغالی در فلسطین نباشد.

وی گفت: نیروهای مسلح یمن به روشنی اهداف خود را برای پیروزی غزه اعلام کرده که از آن جمله توقف حمله تروریستی آمریکا و اسرائیل به این باریکه است.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داد.

نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

در همین حال، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) شنبه ادعا کرد ناوشکن یو. اس. اس کارنی «با موفقیت ۱۴ پهپاد» را که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها (انصارالله) در یمن پرتاب شده بود، هدف قرار داد.

تارنمای آمریکایی «سمافور» در گزارشی ادعا کرد که واشنگتن در پاسخ به افزایش حملات به کشتی‌های کشتیرانی تجاری در دریای سرخ در حال بررسی حمله مستقیم به حوثی‌های (انصارالله) یمن است.

واشنگتن پست هفته گذشته گزارش داد که آمریکا برای جلوگیری از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در منطقه و جلوگیری از حملات به کشتی‌های تجاری، قصد دارد «یگان عملیات مشترک ۱۵۳» در دریای سرخ و خلیج عدن را گسترش دهد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید